شناسهٔ خبر: 139242 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی:

روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی حوزه راهداری در استان اردبیل پیگیری می‌شود/اردبیل الگوی مدیریت طرح‌های حوزه راهداری در نهضت عظیم راه‌سازی کشور

نشست مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی با پیگیری روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی حوزه راهداری در استان اردبیل گفت: سازمان راهداری متولی جابجایی حدود ۵۰۵ میلیون تٌن کالا و ۱۰۱ میلیون مسافر در سال بوده و نقش مهمی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت داخلی و خارجی کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان اعضای مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور در استان اردبیل از تقاطع غیرهمسطح نمین و پروژه در حال آسفالت حیران با قابلیت استفاده از بتن RCC در مناطق مورد نظر بازدید کردند.

در ادامه جلسه‌ای با حضور نمایندگان اعضای مجمع عمومی سازمان راهداری و تعدادی از مدیران و اعضای هیئت عامل سازمان راهداری و مدیران اداره کل آن سازمان در استان اردبیل تشکیل شد و عملکرد سازمان در استان مورد بررسی قرار گرفت.

وثوقی مدیرکل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به برخی پروژه‌های استان از قبیل آسفالت محور کورائیم و احداث پل انبرلو پس از سیلی که در استان باعث تخریب پل شده بود،‌گفت: استان در سال گذشته حدود ۱۸۰ کیلومتر آسفالت شهری، ۱۲۰ کیلومتر روستایی و بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر خط‌کشی مسیر داشته است. همچنین در پایانه مرزی بیله سوار ۴ میلیون تٌن کالا ، ۲ میلیون مسافر و بیش از ۳۰ هزار دستگاه وسایط نقلیه جا به جا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل برنامه‌های امسال را شامل روکش آسفالت (۱۵۰ کیلومتر)، تعویض و بهسازی محورهای فرعی (۵۵ کیلومتر)، تجدید خط‌کشی راه‌ها (۱۹۰۰ کیلومتر)، بهسازی راه‌های روستایی (۱۵۰ کیلومتر)، روکش بهسازی راه‌های روستایی (۱۰۰۰ کیلومتر) عنوان کرد.

به گفته وثوقی، فرسودگی و کمبود ماشین‌آلات راهداری و کمبود بودجه با توجه به خسارات وارده از سیل امسال پرداخته بخشی از مشکلات موجود در استان است. 

مهدی نورایی  مشاور حقوقی وزیر و رییس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها نیز در ادامه جلسه گزارشی از تکالیف مجمع عمومی در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ارایه کرد. 

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان راهداری متولی جابجایی حدود ۵۰۵ میلیون تٌن کالا و ۱۰۱ میلیون مسافر در سال بوده و نقش مهمی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت داخلی و خارجی کشور دارد. 

وی با بیان مهمترین چالش‌های حوزه راهداری از قبیل نسبت وضعیت رویه راه‌های سالم به خراب بر لزوم انجام تدابیر لازم جهت نگهداری راه‌ها تاکید کرد. همچنین مسئله کمبود قیر، فرسودگی ماشین‌آلات و افزایش چندبرابری ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین طی سال‌های اخیر از دیگر مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در مجمع عمومی سازمان راهداری همچنین ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل و نیروهای خدوم و زحمتکش استان، به مسئله طراحی ساز و کارهای مناسب جهت تأمین منابع به صورت داخلی با ایجاد ظرفیت‌های جدید درآمدزایی و درواقع مولدسازی ظرفیت‌ها اشاره کرد.

وی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت را نیز مهم دانست و مورد تأکید قرار داد. تبدیل استان اردبیل به الگوی مدیریت طرح‌های حوزه راهداری در نهضت عظیم راه سازی کشور در دولت سیزدهم از نکات دیگری بود که به آن پرداخته شد.