شناسهٔ خبر: 139272 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

احداث مرکز مسافری و گردشگری دریایی کشور در هرمزگان/ توسعه بندر شهید حقانی، اسکله بندر نخل ناخدا و جزیره هرمز در حال انجام است

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بزرگترین مرکز مسافری و گردشگری دریایی کشور در استان هرمزگان ایجاد می‌شود، گفت: در این پروژه سه طرح توسعه بندر شهید حقانی، اسکله بندر نخل ناخدا و جزیره هرمز، مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بزرگترین مرکز مسافری و گردشگری دریایی کشور در استان هرمزگان ایجاد می‌شود، گفت: در این پروژه سه طرح توسعه بندر شهید حقانی، اسکله بندر نخل ناخدا و جزیره هرمز، مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه گردشگری و مسافری دریایی کشور در استان هرمزگان در دستورکار قرار گرفته است، ‌اظهار داشت: پروژه مذکور در قالب ۳ طرح متفاوت شامل طرح توسعه بندر شهید حقانی، طرح سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های گردشگری و مسافری دریایی اسکله بندر نخل ناخدا و نیز طرح توسعه جزیره هرمز، مدنظر قرار گرفته است.

برنامه‌ریزی برای افتتاح پروژه با حضور رییس جمهور

عباس‌نژاد ادامه داد: طرح سه‌گانه مذکور با توافقنامه صورت گرفته بین سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت راه و شهرسازی و نیز استانداری هرمزگان در حال پیش‌برد و قرار بر این است تمامی پتانسیل‌ها جمع شوند و در این سه طرح شاهد جذب سرمایه‌گذار و توسعه باشیم و در نهایت یکی از بزرگترین مراکز گردشگری و مسافری دریایی کشور ایجاد ‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه خوشبختانه مراحل کار پیشرفته و طرح‌ها آماده شده است، ‌خاطرنشان کرد: مزایده و فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار انجام شده و در حال تنظیم اسناد پشتیبان ملی هستیم و امیدواریم در آبان‌ماه سال جاری با حضور رییس جمهور در استان هرمزگان، شاهد کلنگ‌زنی باشیم.

تخمین اعتبار پروژه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان

عباس‌نژاد با بیان اینکه طرح سه‌گانه مذکور به منظور ایجاد بزرگترین طرح گردشگری و مسافری دریایی با تخمین بالای ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: اعتبار این پروژه هم اکنون بیش از رقم تخمینی مربوطه بوده و طرح بسیار جامعی است که در راستای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی ادامه داد: در مورد طرح توسعه بندر شهید حقانی تا اسکله پشت شهر پیش می‌رویم که طرح جامع آن تهیه و به تصویب اولیه هیات عامل رسیده است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مصوب شود؛ در نهایت با انجام مطالعات، توسعه انجام می‌شود و علاوه بر توسعه برنامه‌ریزی شده در طرح توسعه اصلی، سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد مارینا و گردشگری دریایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم این سه طرح در قالب یک پروژه با یکدیگر محقق شود، اظهار داشت: در بندر نخل خدا و جزیره هرمز زیرساخت‌های اصلی تقریبا آماده است و مطمئن هستیم تا آبان ماه به اتمام ‌می‌رسد اما طرح توسعه بندر شهید حقانی بستگی پیشرفت پروژه بر اساس طرح توسعه دارد که با سازمان و سرمایه‌گذار در حال رایزنی هستیم.