شناسهٔ خبر: 139308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته

دکتر آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ازافزایش تعداد ناوگان حمل و نقل مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳ هزار دستگاه ناوگان مسافری درسطح استان فعالیت دارند که نسبت به سال گذشته با پیوستن ۲۰۰ناوگان جدید شامل ۳ دستگاه اتوبوس، ۱۳۹ دستگاه مینی بوس و ۵۶ دستگاه سواری، افزایش ۷ درصدی داشته است.

وی افزود: بالغ بر ۳هزار دستگاه ناوگان مسافری شامل ۵۵۶ دستگاه اتوبوس، بیش از یک‌هزار دستگاه مینی بوس و ۱۴۳۹ دستگاه سواری کار جابجایی مسافرین آذربایجان غربی را بر عهده دارند که ۳الی ۵ درصد از سهم کشور را در بر میگیرند

 آرامون خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش خدمات دهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به ناوگان حمل و نقل عمومی استان،تعداد رانندگان بخش مسافری نیزبا افزوده شدن ۲۲۶ راننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته و با این اوصاف تعدادرانندگان بخش مسافری به  ۳۷۵۹ راننده رسیده است.

 این مقام مسئول اظهار کرد: بالغ بر ۵۱۰ هزار مسافر در قالب افزون بر ۵۰ هزار سفر در سه ماهه اول سال جاری از طریق ناوگان‌های مسافری در استان جابه‌جا شدند که تعداد مسافرین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد بالغ ۲۷ درصدی را نشان می دهد.