به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، مهدی اکبری اظهار کرد: مازندران به لحاظ شرایط جغرافیایی منطقه و تعدد روستاها در آن و جاذبه های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند، از این رو محورهای ارتباطی استان در طول سال علی الخصوص ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده که دراین میان نیزمحورهای روستایی و ییلاقی از این قضیه مستثنی نیست.
سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی در مورد پروژه مذکور خاطر نشان ساخت: بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۱۳ کیلومتر از این مسیر با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در سال گذشته اجرا شد.
وی در ادامه افزو د: آبادانی روستاها منوط به بهبود وضعیت راههای روستایی است و بهبودی این مسیرها میتواند مسیر کشور برای توسعه پایدار را نیز هموار کند، چراکه خدمات زیربنایی همچون این راهها از مهمترین عوامل توسعه جوامع مختلف محسوب میشود.
وی تصریح کرد: ایمن سازی و بهسازی راه های ارتباطی این استان از جمله فعالیتهای مهم این اداره کل است که اقدامات گستردهای را در زمینه بهسازی و آسفالت راههای روستایی در دست اجرا دارد.
اکبری گفت: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیتها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشکیل میدهد که شامل حفظ و نگهداری راههای روستایی اعم از ترمیم و لکهگیری آسفالت، خطکشی راههای آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاکسازی حریم راههای روستایی و ... است.
سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با اجرای عملیاتی ساخت و بهسازی راه های روستایی مذکور درصد برخورداری راههای روستایی استان از نعمت راه آسفالت به۹۵ درصد از نظر تعداد روستا افزایش یافت.
اکبری در خاتمه طول راه های روستایی مازندران را بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد.