شناسهٔ خبر: 139316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه برگزار شد؛

نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان کرمانشاه

نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن در استان کرمانشاه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از برگزاری نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با حضور همه اعضا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، رامین الماسی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان کرمانشاه گفت: پیرو دستور رئیس جمهور و پیگیری مقام عالی وزارت پس از ابلاغ مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن، ساماندهی بنگاههای مشاور املاک و همچنین سرعت بخشی به امر شناسایی منازل خالی از سکنه، در دستور کار قرار گرفت.

الماسی تصریح کرد: در این نشست که برای اولین بار به دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه برگزار شد، به ریاست محمدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و حضور نمایندگان از ادارات صمت، پلیس فراجا، سازمان امور مالیاتی، اداره کل تعزیرات حکومتی اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه و بسیج اصناف حضور داشتند، دستور کار مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه افزود: تشکیل گشت های ساماندهی بنگاههای مشاوران املاک در راستای کنترل و نظارت به عملکرد آنها با حضور همه نمایندگان ادارات عضور کارگروه و همچنین سرعت بخشی به شناسایی خانه های خالی از سکنه به منظور اعمال قوانین مالیاتی بر آنها در عملیاتی خواهد شد.

الماسی ابراز امیدواری کرد این حرکت و برنامه جهادی بتواند تا زمان تحویل خانه های نهضت ملی ، در راستای منافع مردم بخصوص قشر ضعیف که هزینه های زیادی را بابت مبالغ اجاره متحمل می شوند را کاهش دهد.

گفتنی است نتایج گشت‌های بازرسی بصورت هفتگی در کارگروه استان مطرح و سپس گزارشی از عملکرد آن به وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود.