شناسهٔ خبر: 139326 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آیین کلنگ زنی ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن و کتابخانه مسکن مهر شهرستان نظرآباد برگزار شد

. با حضور مقامات استانی و شهرستانی شهر نظرآباد عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن و همچنین احداث کتابخانه مسکن مهر نظرآباد کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان البرز در هفته جاری مصادف با آغاز ایام محرم و در روز دوشنبه مرخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن و همچنین احداث کتابخانه مسکن مهر شهرستان نظرآباد با حضور احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، رضا خالقی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز، حسین بغدادی فرماندار نظرآباد و مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز در جمع مسئولان استان و شهرستان نظرآباد ضمن بیان رسالت دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن و اهمیت اجرای هرچه سریعتر این مهم، به تشریح جزئیات طرح مورد افتتاح پرداخت و گفت: با تلاش مجموعه همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان البرز زمینی به مساحت ۴/۹ هکتار در شهرستان نظرآباد در نظر گرفته شد و بلافاصله مناقصه اجرای عملیات آماده سازی این اراضی برگزار  و پیمانکار پروژه، طی تشریفات قانونی مشخص و قرارداد مربوطه منعقد شد. در قرارداد آماده سازی این قطعات، پیمانکار متعهد شده است؛ ظرف مدت ۶ ماه درخصوص اجرای عملیات آماده سازی اقدام کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز ادامه داد: عملیات احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در این زمین به خواست خداوند متعال با شروع عملیات آماده سازی آغاز گردیده و مقرر است این واحدها در دو یا سه طبقه حیاط دار  احداث شوند.

وی افزود: این واحدها با در نظر گرفتن کیفیت فضای داخلی و بیرونی و معیارهای معماری سنتی ایرانی با هدف افزایش کیفیت زندگی به نحوی که هر دو واحد احداثی از لحاظ مزایایی از قبیل نور، دید و منظر، حیاط و فضای باز و سبز به یک نسبت برخوردار باشند، طراحی شده اند.

در قسمت دیگر مراسم، پروژه احداث کتابخانه مسکن مهر شهرستان نظرآباد در زمینی به مساحت ۵۵۰ متر و ساختمانی به مساحت ۳۳۰ متر مربع کلنگ زنی شد.