شناسهٔ خبر: 139340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۳ماهه گذشته انجام شده است؛

جابه‌جایی بیش از ۶۱ هزار نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر

جابجایی مسافر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر گفت: بیش از ۶۱ هزار نفر مسافر در سه ماهه گذشته از شهرستان مشگین شهر جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا فرج پور رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهردر بازدید از شرکت های حمل ونقل کالای این شهرستان با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۱ هزار و ۷۲۲ تن کالا نیز جهت مصرف عموم به سطح استان و استان های همجوار حمل شده گفت:۶ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بهسازی و زیر سازی ۱۲ کیلومتر از راه روستایی (خانکندی، داشبلاغ،  لنج آباد، سیدلرو حسین خان کندی) توسط راهداران انجام شده تصریح کرد:در روستاهای مشیران و داش بلاغ نیز به طول ۷ کیلومتر عملیات  پخش آسفالت توسط راهداران انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در ۳ ماهه گذشته لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از هزار و۴۰۰ متر مربع آسفالت گرم و ۷۰ تن آسفالت سرد یادآور شدو اظهار کرد: در مدت یاد شده راه ۱۲۳ روستا بطول ۵۸۵ کیلومتر رفع مسدودیت وبازگشایی شده است.

 فرج پور در این مدت ازتسطیح و رگلاژ ۶۷۰ کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی وخاکی شهرستان مشگین شهر خبرداد و خاطرنشان شد:جهت هدایت ترافیک ۴۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان خط کشی شده است.

وی در این مدت به  اصلاح و بازسازی ۸۷۵ کیلومتر ازکانالهای طرفین راه در شهرستان مشگین شهر اشاره کرد و ادامه داد:۲۵۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه این شهرستان توسط راهداران اصلاح شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و اظهار کرد: جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۹۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از ۱۸ مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورتجلسه با عواملین نیروی انتظامی شهرستان پیش گیری شده،با حکم قضایی ۴ مورد تخریب انجام و ۷۳ مورد مجوز ساخت و ساز نیز صادر شده است.

فرج پور بازگشایی ۶۲ دستگاه از آبچکان پلها و پاکسازی قرنیز پلها ، رنگ آمیزی ۶۶۰ متر سرعت کاهها، نصب ۱۲۰ عدد تابلوهای ایمنی ، بازدید از  ۵ مجتمع خدماتی رفاهی در دو نوبت ،تعمیر و ترفیع ۶۵ شاخه گاردریل ، شستشوی ۱۲۰۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی ، نگهداری  ۷۵عدد چراغهای چشمک زن و روشنایی و تهیه و نصب ۱۲ عدد ازچراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ ماهه گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از ۱۳۰۸.۵کیلومتر راه ارتباطی درحوزه شهرستان مشگین شهر را برعهده داردگفت: از این مقدار ۴۸.۴کیلومتر بزرگراه ،۱۳۴.۵کیلومتر راه اصلی ، ۱۰۷.۴کیلومتر راه فرعی،۵۱۷کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷کیلومتر راه شوسه، ۲۸۴.۷کیلومترراه خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.