شناسهٔ خبر: 139391 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش‌ها در سواحل خزر

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان و نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم بارش باران به شکل رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که بیش ترین بارش‌ها مربوط به استان گیلان خواهد بود که مخاطراتی را به همراه خواهد داشت.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز سه شنبه ۲۷تیر و روزهای آینده تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان و نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم بارش باران به شکل رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیش ترین بارش ها مربوط به استان گیلان خواهد بود که مخاطراتی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی ۵ روز آینده شرق، شمال شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل  پدیده غالب وزش باد شدید همراه با گرد و خاک است.

رفیعی افزود: از فردا بارش ها در سواحل خزر خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه پیدا می‌کند. همچنین روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از شمال غرب کشور هم بارش خواهد داشت.

به گفته رفیعی در مناطق جنوبی کشور طی سه روز آینده در ساعات بعد ازظهر بارش به شکل پراکنده رخ می‌دهد.

وی تشریح کرد: امروز در دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده آب‌های دریای خزر، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

شایان ذکر است تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری دارد و گاهی با وزش باد همراه است که کمینه دما امروز به ۲۱ درجه سانتی گراد رسید و بیشینه دما به ۳۵ درجه می‌رسد.