شناسهٔ خبر: 139418 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های سازمان مجری برای احداث مراکز درمانی و بیمارستان برای سال جاری تشریح شد؛

برنامه احداث و تکمیل ۳۶ پروژه بیمارستانی با بیش از ۹هزار تخت بیمارستانی در کشور

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی از برنامه آن سازمان برای احداث، تکمیل و آغاز ۳۶ پروژه بیمارستانی در کشور با مجموع ۹هزار و ۱۴۶ تخت خبر داد و گفت : تامین بودجه تکمیل بیمارستان‌های رشت، ساری و شوشتر درحال انجام است.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های سال جاری آن سازمان را برای احداث و تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور تشریح کرد.

احداث ۳۶ پروژه بیمارستانی با ۹ هزار و ۱۴۶ تخت بیمارستانی

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال جاری اجرای ۳۶ پروژه بیمارستانی را در برنامه دارد که ۱۱ بیمارستان از این تعداد جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان‌هاست. این بیمارستان‌ها  با ۹ هزار و ۱۴۶ تخت در سراسر کشور در حال احداث است.

بهره‌برداری از ۶ پروژه بیمارستانی در برنامه است

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افزود: هم‌اینک ۹ پروژه بیمارستانی معادل ۲۵ درصد کل بیمارستان‌های در دست احداث، پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند و از این تعداد  ۶ پروژه بیمارستانی شامل بیمارستان‌های۴۰۰ تختی رشت، ۱۴۱  تختی ساری، ۱۹۷ تختی شوشتر، ۱۴۴ تختی خمین، ۱۶۰تختی مراغه و بخش الحاقی بیمارستان۲۰۷ تختی تربت‌حیدریه بالای ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با تامین اعتبار طی سال مالی ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل خواهند شد.

تکمیل بیمارستان ۱۴۴ تختی خمین در مرداد سال جاری

به گفته نبیان، بیمارستان خمین حداکثر تا ماه آینده تکمیل و تحویل می‌شود و تامین بودجه تکمیل بیمارستان‌های رشت، ساری و شوشتر درحال انجام است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تا کنون بخش محدودی از اعتبارات تکمیل پروژه‌ها از محل پیوست تخصیص یافته، گفت: با توجه به اینکه سه بیمارستان رشت، ساری و شوشتر پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و جزو مصوبات سفر نیز هستند، به منظور تسریع در تکمیل آنها از ظرفیت ماده  ۵۶ قانون الحاق جهت دریافت  تسهیلات از شبکه بانکی استفاده شده است. تفاهم‌نامه این تسهیلات با بانک‌های عامل منعقد و در مراحل نهائی صدور مجوز بازپرداخت اصل و سود تسهیلات از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور  است . در قالب این ظرفیت  برای هرکدام از سه بیمارستان رشت ، ساری و شوشتر ۳۰۰ میلیارد تومان و مجموعاً ۹۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار می‌شود.

هزینه ۳ هزار و ۷۳ میلیونی برای بیمارستان‌های در حال احداث

وی توضیح داد: تاکنون برای این ۳۶ بیمارستان بالغ بر  ۳هزار و ۷۳  میلیارد تومان هزینه شده است و اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ آنها  از محل پیوست یک، بالغ بر ۷۷۹  میلیارد تومان است. همچنین تأمین اعتبار تکمیلی این پروژه‌ها از محل سایر منابع اعتباری از جمله یک درصد مالیات بر ارزش افزوده ، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و...  در دستور کار این سازمان قرار دارد.  

وی یادآور شد: خانه‌های سازمانی پزشکان جهت بیمارستان‌های ۳۵ تختی باشت و ۲۱۸ تختی سراوان که قبلا به دستگاه بهره‌بردار تحویل شده‌اند در دست احداث است.