شناسهٔ خبر: 139442 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تلاش برای احیای ۱۲ هزار ردیف شغلی در راه‌آهن

صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن از تلاش برای احیای ۱۲ هزار ردیف شغلی در راه‌آهن خبر داد و گفت: صبوری و حوصله ضرورت اصلاح گام به گام در راه‌آهن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین گردهمایی بزرگ خانوادگی راه‌آهن با حضور خانوادگی مدیران و بخشی از کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و طی آن، مدیرعامل راه‌آهن به توضیحاتی در خصوص برخی دغدغه های همکاران پرداخت.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن به همراه اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و مناطق و همکاران راه‌آهن، دومین گردهمایی بزرگ خانوادگی راه‌آهن دوشنبه شب مورخ ۲۵ تیرماه، در زمین چمن ورزشگاه شهید مظلومیان راه‌آهن تهران برگزار شد.

صالحی در این گردهمایی بزرگ خانوادگی، با بیان اینکه روز خانواده مصادف با نزول سوره انسان در شأن امام علی(ع)، حضرت زهرا (س) و امام حسن و امام حسین(ع) نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: همچنین در روزهای آینده وارد ماه محرم‌الحرام خواهیم شد و به محضر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، عرض ادب خواهیم داشت.

وی با یادآوری اینکه کارکنان راه‌آهن چه در حوزه ستاد و چه در حوزه صف و عملیات، جزو نیروهای سختکوش در کشور محسوب می‌شوند، عنوان کرد: بسیاری از سختی‌های کار در راه‌آهن را خانواده‌ها متحمل می‌شوند؛ زیرا آن‌ها، یا همسرانشان را نمی‌بینند یا اگر هم می‌بینند، همواره شاهد نگرانی آن‌ها به جهت انجام ماموریت کاری هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود ۸ تا ۱۰ سال قبل، بسیاری از پست‌های تخصصی راه‌آهن، در زمان مدیران عامل اسبق، غیرحاکمیتی اعلام شده که به همین علت، نزدیک به ۱۲ هزار پست تخصصی در راه‌آهن عملا از دست رفت.

صالحی اظهار کرد: این در حالی است که اکنون ما بیش از ۱۴ هزار نفر نیروی تجمیعی داریم که حدود هزار نفر از آن‌ها نیروی شریف خدماتی و مابقی، نیروهای تخصصی هستند که به شدت در راه‌آهن به آن‌ها نیاز داریم.

وی با اشاره به مکاتبات متعدد دوسال اخیر راه‌آهن با سازمان امور استخدامی خاطرنشان کرد: مذاکرات فشرده‌ای انجام داده‌ایم تا بتوانیم آن ۱۲ هزار پست را که قبلا سوزانده شده بود، به راه‌آهن بازگردانیم.

مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: وعده نمی‌دهم که تا یک ماه بعد یا یک سال بعد این موضوع انجام میشود چرا که اختیار آن بدست ما نیست؛ اما به شدت پیگیر هستیم تا این پست‌های تخصصی به راه‌آهن بازگردند و ما به لطف الهی راه‌آهن را به مسیر درستش باز خواهیم گرداند.

وی با اشاره به پیگیری قانونی انجام شده جهت تبدیل وضعیت ایثارگران در راه‌آهن، اظهار کرد: ایثارگرانی که پیگیر تبدیل وضعیت هستند، به دنبال ردیف و پست‌های تخصصی هستند. اما سازمان امور استخدامی اعلام داشته است که اگر قرار بر انجام آن باشد، به عنوان متصدی خدمات عمومی می‌تواند این کار را انجام دهد. دلیل این موضوع نیز، همان حذف پست‌های تخصصی از ۲۱ هزار نفر به ۷ هزار نفر است که احیا کردن این ردیف های تخصصی به شرط بازگشت از مسیر غلط گذشته، امکان پذیر است.

صالحی با انتقاد از کسانی که به اسم خصوصی سازی، اقدام به اختصاصی سازی در راه‌آهن کرده‌اند، تصریح کرد: به امید خدا ما آن دست‌ها را کوتاه خواهیم کرد و پست‌های تخصصی کارکنان زحمتکش راه‌آهن را به آن‌ها باز خواهیم گرداند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صبوری و حوصله را ضرورت اصلاح گام به گام در راه‌آهن دانست و اظهار کرد: اکنون تعدادی از منازل سازمانی وجود دارد که افرادی بیش از ۱۰ سال در آن زندگی می‌کنند و حاضر به تخلیه این واحدها نیستند. ما در این خصوص نیز محکم ایستاده‌ایم و طبیعی هم است که اعتراض‌هایی بلند خواهد شد.

وی استیفای حقوق راه‌آهن و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های پیشرفت و عدالت را رسالت راه‌آهن دانست و عنوان کرد: خراب کردن آسان، اما ساختن کار بسیار سختی است؛ اما به حول و قوه الهی، مسیر اصلاح گام به گام و رو به جلو را پیش خواهیم برد.