شناسهٔ خبر: 139457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دقایقی پیش

وزیر راه و شهرسازی وارد شیراز شد

وزیر شیراز وزیر راه و شهر سازی بعد از ظهر امروز از استان کهگیلویه و بویر احمد برای بازدید از آزادراه در حال احداث اصفهان- شیراز و چند پروژه راه و شهرسازی وارد استان فارس شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش که امروز در دومین دور سفر استانی هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح جاده پاتاوه – دهدشت حضور داشت، با آغاز عملیات احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان به استان فارس سفر کرد.
وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان فارس از پروژه در حال احداث آزادراه اصفهان-شیراز بازدید خواهد کرد.
عملیات اجرایی آزادراه شیراز–اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح های ملی یاد می‌شود در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۲۲۴ کیلومتری، فاصله بین شیراز تا اصفهان از نظر مسافت ۱۳۰ کیلومتر و از نظر مدت زمان سفر ۲ ساعت کوتاه تر می‌شود. مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول می انجامد.
از دیگر مزایای این پروژه پس از به بهره برداری رسیدن می توان به کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات و خسارت های جانی ناشی از آن تا ۵۵۰ نفر در سال و کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال اشاره کرد.