شناسهٔ خبر: 139486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان

شورای مسکن شهرستان دشتستان جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار و با حضور رئیس اداره راه و شهرسازی و سایر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان دشتستان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان با ارائه گزارش از آمار وضعیت سامانه نهضت ملی مسکن به تفکیک شهرهای حوزه، پیشرفت کار طرح نهضت ملی مسکن را افزایش انگیزه متقاضیان در پرداخت سهم آورده بر شمرد و افزود: چنانچه پیمانکاران اهتمام ویژه در پیشرفت فیزیکی و همچنین اتمام ساخت پروژه داشته باشند متقاضیان نیز در پرداخت سهم آورده انگیزه بیشتری خواهند داشت و در تجربیات گذشته این موضوع تحقق یافته است.

هوائی همکاری دستگاههای خدمات رسان،شهرداریها را در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن لازم و ضروری دانست و خواستار همکاری ویژه در خصوص اجرای این طرح ها شد.

وی گفت: مساله مسکن پروژه تمام دستگاههای اجرایی بوده و تنها مختص یک وزارتخانه نیست.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان لزوم تسریع در صدور پروانه های ساختمانی در پروژه های نهضت ملی مسکن را از شهرداریها خواستار شد و بر تسریع در صدور پروانه پروژه های حوزه تاکید کرد.

احمد بنافی فرماندار دشتستان نیز در این جلسه گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری در برنامه های اقتصادی اولویتهایی وجود دارد، یکی از اولویتهایی قطعی در مسائل اقتصادی بخش مسکن است.

بنافی گفت: به وعده هایی که به مردم در زمینه تهیه مسکن داده می شود،باید عمل شود و در این طرح راه و شهرسازی و بنیاد مسکن می بایست پیشتاز باشند و در ساخت و اتمام پروژه های خود تسریع کنند.

فرماندار دشتستان بیان کرد: پیمانکاران غیر فعال،آن پیمانکارانی که پای کار نیستند از پروژه های مسکن کنار گذاشته شوند.

وی پای کار آمدن بانک ها را در این طرح ضروری بر شمرد و افزود: بانکها با ارائه تسهیلات مسکن باید در مسیر خانه دار شدن مردم پیش قدم باشند، راه را برای متقاضی هموار کرده و موانع از پیش پای متقاضی برداشته شود.