شناسهٔ خبر: 139517 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پژوهشکده هواشناسی دریایی راه‌اندازی می‌شود

رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در بازدید عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی از تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده هواشناسی دریایی در آینده نزدیک در استان گیلان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، رسول فرخی میکال نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی" ضمن حضور و بازدید از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، با مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دیدار و گفتگو نمود.

در این نشست که با حضور ابراهیم فتاحی معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و ساویز صحت کاشانی رئیس مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور برگزار شد، مهدی رهنما ضمن معرفی دستاوردهای پژوهشی و اجرایی این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به عنوان بازوی علمی و پژوهشی سازمان هواشناسی با تولید محصولاتی از قبیل سامانه های پیش بینی و هشدار محصولات استراتژیک کشاورزی و ارائه آنها به کشاورزان توانسته گام های مناسبی در راستای افزایش بهره وری این محصولات بردارد که توجه و نگاه ویژه دولت و مجلس را طلب می‌کند.

وی در خصوص راه ‌اندازی سامانه ‌های توصیه ‌ای هواشناسی کشاورزی برای محصولات استراتژیک کشور از جمله برنج، گندم و زعفران و ... گفت: استفاده از این سامانه‌ها توسط کشاورزان منجر به کاهش هزینه ‌های تولید محصولات کشاورزی،‌ افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه آب خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده هواشناسی دریایی در آینده نزدیک در استان گیلان اشاره کرد و گفت: استان گیلان با دارا بودن ظرفیت‌های مناسب علمی و جغرافیایی به ویژه وجود دریا و منطقه آزاد می‌تواند شرایط مناسبی را برای تاسیس و راه‌اندازی این پژوهشکده در گیلان داشته باشد که نیازمند همکاری و همراهی تمامی مسئولان اجرایی این استان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

در پایان این نشست، رسول فرخی میکال نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید فعالیت‌ها و دستاوردهای این پژوهشگاه و همچنین با عنوان نیازمندی کشور به پیوست‌های اقلیمی گفت: باید از ظرفیت ‌های علمی اعضای هیأت علمی و پژوهشگران پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در جهت رفع مشکلات کشور به نحو احسن بهره مند شد.

این عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین پس از شنیدن مشکلات و چالش‌هایی که در مسیر تاسیس پژوهشکده هواشناسی دریایی در استان گیلان قرار دارد، در خصوص همکاری و همیاری در راستای رفع مشکلات تاسیس این پژوهشکده قول مساعد داد.

پژوهشکده هواشناسی دریایی راه‌اندازی می‌شود