شناسهٔ خبر: 139523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد؛

احداث بیش از ۱۰ هزار متر مربع سایبان در پایانه های مرزی خوزستان

چذابه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: بیش از ۱۰ هزار متر سایبان ثابت و موقت برای اربعین حسینی(ع) امسال در پایانه های مرزی استان احداث می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی(ع)، ۱۰ هزار و ۳۳۰ متر مربع سایبان در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه احداث می شوند.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: در پایانه مرزی چذابه دو هزار و ۷۰۰ متر سایبان ثابت و یک هزار و ۶۰۰ متر سایبان موقت با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال احداث می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در پایانه مرزی بین المللی شلمچه نیز ۴ هزار و ۳۶۰ متر سایبان موقت و یک هزار و ۶۷۰ متر سایبان ثابت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال احداث خواهد شد.

جولانژاد گفت: از دیگر پروژه های درحال اجرای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برای تقویت زیرساخت های پایانه های مرزی استان می توان به تعمیر و افزایش ظرفیت سرویس های بهداشتی در گیت خروجی اتباع، احداث سرویس بهداشتی در ورودی گیت اتباع، تعمیر و بازسازی ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی، استراحتگاه موقت مسافران به مساحت ۲۵۰ متر مربع به همراه ایجاد پوشش سایبان و مه پاش در پایانه مرزی بین المللی شلمچه، گیت بندی پایانه حمل مسافر با احداث سکو و ایجاد لاین بندی با داربست به منظور کنترل عبور زائران در چند منطقه، تعمیرات اساسی سرویس بهداشتی، اجرای محوطه سازی و احداث سقاخانه در پایانه چذابه اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: اجرای پروژه های زیرساختی پایانه های مرزی استان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال تا نیمه مردادماه به پایان می رسند.