شناسهٔ خبر: 139526 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام به فرودگاه زاهدان از امروز

حجاج فرودگاه زاهدان مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات برگشت حجاج بیت الله الحرام به فرودگاه زاهدان از امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۳۰ تیرماه ادامه دارد.

مهدی خسروی بنجار مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات برگشت حجاج بیت الله الحرام از امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۲ مطابق برنامه ساعت ۱۸:۳۰آغاز می‌شود اما نخستین پرواز بازگشت حجاج این استان با تاخیر ۵ ساعته مواجه شده و ساعت ۲۳:۴۰  در فرودگاه بین‌المللی زاهدان به زمین می‌نشیند.

خسروی بنجار افزود: اولین پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود و آخرین پرواز در تاریخ ۳۰ تیرماه ساعت ۲:۴۰ بامداد برقرار شده و عملیات برگشت به اتمام خواهد رسید.

وی تشریح کرد: همه امکانات، تجهیزات و خدمات همچنین برنامه‌ریزی‌های حجاج و مستقبلین فراهم شده است.

به گفته  مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان هم در ایرساید و هم در لندساید  خدماتی از جمله کمپ‌ها و چادرهایی برای اسکان، برپایی موکب برای پذیرایی، جانمایی آبسردکن، توزیع سیم کارت رایگان و...ارائه می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان تأکید کرد: با توجه به همزمانی پروازهای برگشت حج با پروازهای داخلی از تمامی مسافران پروازهای داخلی تقاضا می‌شود نسبت به برنامه ریزی و حضور به موقع در فرودگاه زاهدان اقدام کنند و حضور مسافران حداقل ۹۰ دقیقه قبل از زمان پرواز در ترمینال فرودگاه زاهدان باشد.

وی در خاتمه اظهار کرد: همکاران ما مطابق برنامه‌ریزی پیشین در قالب تیم‌های عملیاتی در خدمت حجاج و مستقبلین هستند و ان شاالله بتوانیم میزبان خوبی برای زائران بیت الله الحرام باشیم.