شناسهٔ خبر: 139556 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نهادینه شدن ریل‌گذاری جدید در راه‌آهن طی دولت سیزدهم

صالحی مدیرعامل راه‌آهن از تلاش مستمر و جهادی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم و برداشتن گام‌های بلندی در راستای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های موفقیت خبر داد و اظهار نمود: دراین راستا ریل‌گذاری جدیدی در راه‌آهن نهادینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، دومین نشست شورای مدیران راه‌آهن در سال جاری برگزار شد.

در این نشست که اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران کل ستاد و مناطق راه‌آهن حضور داشتند، گزارش پایش عملکرد ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ راه‌آهن در حوزه‌های مختلف عملیاتی اعم از ایمنی و حمل بار و مسافر در مقایسه با مدت زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ از سوی دفتر مهندسی حمل‌ونقل ارایه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موجود از سوی مدیرعامل به واحدهای ذیربط ستادی و مناطق صادر شد.

صالحی در ادامه این نشست، با یادآوری اینکه مهم‌ترین وظیفه ما،تلاش در جهت پیشرفت کشور و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های موفقیت است، تاکید کرد: در این راستا، ریل‌گذاری جدیدی در راه‌آهن به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی صورت گرفته است که بخشی از آن محقق شده و لازم است برای تحقق کامل آن تمام ارکان شرکت تلاش خود را به کار بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سطوح مدیریتی ستاد و مناطق که طی مدت اخیر در راه‌آهن انجام شده است، تصریح کرد: مدیریت و توفیق خدمت به مردم، امانتی الهی است و در قبال آن باید پاسخ‌گو باشیم. حال که این ودیعه از سوی مدیرعامل راه‌آهن به مدیران تفویض شده است، باید به درستی از آن در جهت پیشرفت حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه کشور و خدمت به مردم استفاده شود.

صالحی با تاکید بر ضرورت مدیریت مقتدرانه از سوی مدیران در جهت حفظ منافع راه‌آهن، خاطرنشان کرد: مدیران ستاد و مناطق باید برای پیشرفت راه‌آهن و حفظ منافع آن، فداکارانه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی فرایندهای سنتی اداره راه‌آهن را یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت آن دانست و عنوان کرد: سال‌ها راه‌آهن به شکل سنتی اداره شده است و تلاش کافی و لازم برای نفوذ فناوری در لایه‌های مختلف مدیریتی و عملیاتی آن صورت نگرفته و ساختار آن سنتی باقی‌ مانده است.

مدیرعامل راه‌آهن اصلاح آئین‌نامه کیلومتراژ را نمونه‌ای موفق از تلاش‌های صورت گرفته برای شروع اصلاحات ساختاری در فرایندهای راه‌آهن ارزیابی کرده و گفت: پس از گذشت یک دهه از بلاتکلیف ماندن اصلاح آئین‌نامه کیلومتراژ، با برگزاری بیش از ۲۰ جلسه هیات مدیره و تشکیل ۲۰ جلسه کارگروه تخصصی، این آئین‌نامه با دریافت نظرات ذینفعان اصلاح شد.

صالحی با تاکید بر ضرورت اصلاح گام به گام ساختاری و فرایندی در راه‌آهن، تصریح کرد: در مسیر انجام این اصلاحات تعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی برای ما مهم است و حاشیه سازی جریاناتی که منافع  فسادآمیزشان در راه‌آهن قطع شده اهمیتی ندارد و با عملکرد خود پای آن ایستاده‌ایم و آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیر عامل راه‌آهن در این نشست، با اشاره به ماموریت‌های ستاد تحول از مدیران ستاد و مناطق خواست تا پیشنهادات موثر و سازنده خود را در جهت بهبود رویه‌های عملیاتی راه‌آهن به ستاد تحول ارائه دهند تا در آنجا بررسی شود.

گفتنی است نخستین جلسه شورای مدیران ستاد و مناطق راه‌آهن نیز روز پنجم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ و در آغازین ساعات شروع به کار رسمی اداری کشور برگزار شده بود و در آن جلسه سیاست‌های راهبردی راه‌آهن در سال جدید از سوی مدیرعامل به مدیران ابلاغ شد.