شناسهٔ خبر: 139564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کارگروه مرز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان

کارگروه مرز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت:برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در پایانه مرزی ریمدان برای تردد و خدمات‌دهی بهتر به زائران پاکستانی اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه مرز جنوب استان که با حضور فرماندار شهرستان دشتیاری، رئیس تلفیق سازمان برنامه و بودجه استان، معاونان و روسای ستادی این اداره کل در پایانه مرزی ریمدان برگزار شد، بر لزوم فراهم ساختن زیرساخت های مناسب پایانه مرزی ریمدان برای برگزاری اربعین حسینی تاکید کرد.

مبارکی افزود: خدمت‌رسانی بدون منت به زائران کربلا وظیفه همه ماست و ما باید با فراهم کردن خدمات لازم شرایطی را فراهم کنیم که زائران پاکستانی از زمان ورود به این پایانه مرزی تا هنگام بازگشت به کشورشان احساس آرامش و امنیت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان ابراز داشت : خدمتگذاری به زائران یک توفیق است، در سال گذشته رضایت زائران اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی ریمدان بسیار خوب بود و همکاران ما نیز جهادی عمل کردند.

این مقام مسئول گفت: تلاش بر این است تا اقدامات عمرانی و زیرساختها تا پیش از اربعین در پایانه مرزی ریمدان و همچنین جاده منتهی به این مرز پایان یابد.

وی افزود: همچنین در کریدور اربعین حوزه جنوب استان به خصوص جاده‌ های منتهی به پایانه مرزی ریمدان هم اقداماتی شروع شده و اکیپ‌های راهداری فعالیت می کنند و پیش بینی میشود این اقدامات تا پیش از ایام اربعین به اتمام برسد.

مبارکی در پایان عنوان کرد : ایجاد مه پاش ها و اقدامات اساسی پیش بینی شده ، افزایش امکانات بهداشتی، گیت‌های گذرنامه، سیستم سرمایشی ، اقدامات عمرانی و فعالیت های در دست اقدام، نشان دهنده تلاش‌های شبانه روزی این مجموعه است.

فرماندار شهرستان دشتیاری نیز در این جلسه گفت: مرز ریمدان یکی از مرز های مهم ارتباطی پاکستان به کشور عراق و کربلا است و از این رو پیش بینی می شود در سال جاری، شاهد ورود تعداد زیادی از زوار این کشور از پایانه مرزی ریمدان به کشورمان جهت اعزام به عتبات عالیات باشیم و بنابراین تکمیل هر چه سریع تر زیر ساخت های پایانه مرزی ریمدان ضرورت دارد.