شناسهٔ خبر: 139591 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در زنجان، قزوین، استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، البرز و تهران خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه ۲۹ تیرماه و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز در مناطقی از زنجان، قزوین و استان‌های ساحلی خزر یعنی گیلان، مازندران و غرب گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و تهران رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا این شرایط را مناطقی از ایلام و شمال غرب و روز شنبه شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی خواهند داشت.

وی افزود: تا روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش‌ها با شدت کمتری در مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی ادامه می‌یابد. 

رفیعی خاطر نشان کرد: طی سه روز آینده در دامنه‌ها و
ارتفاعات جنوب کشور از جمله جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان هم در ساعات بعد از ظهر این بارش رگباری را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در شرق و شمال شرق کشور، بخش‌هایی از مرکز، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: امروز و فردا در نیمه شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر روند دما نسبتا افزایشی است.

وی افزود: آب‌های خلیج فارس امروز و فردا و آب‌های دریای عمان شنبه و یکشنبه این شرایط را دارند.

کارشناس هواشناسی آسمان تهران را برای امروز صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت: گاهی وزش باد نیز رخ می‌دهد و افزایش ابر در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رفیعی بیشینه دمای تهران امروز ۳۷ درجه خواهد شد و کمینه دما هم به ۲۵ درجه رسید.