شناسهٔ خبر: 139601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث راه روستایی توسط سپاه ثارالله کرمان در جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مصوب شد

احداث راه روستايی توسط سپاه ثارالله كرمان در جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مصوب شد جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با حضور مسئولان ارشد این قرارگاه و استاندار کرمان تشکیل و طی تفاهم نامه‌ ای که میان سپاه ثارالله کرمان با استانداری و قرارگاه امام حسن مجتبی منعقد شد، احداث راههای روستایی از مصوبات این تفاهم نامه در راستای محرومیت‌زدایی بویژه در مناطق محروم مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که احداث راههای روستایی از مصوبات این تفاهم نامه در راستای محرومیت‌زدایی بویژه در مناطق محروم مورد توافق قرارگرفت، گفت: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای روستاهای محروم زیادی است که عمدتا در مرزهای استان کرمان با سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارند.

عراقی زاده افزود: در استان کرمان بالغ بر ۸ هزار و ۷۰۰ روستا وجود دارد که حدود ۷ هزار روستای آن از راه مناسب برخوردارند و همچنین تعداد ۳۶۷ روستا بامجموع ۶۲۰ کیلومتر راه در حال حاضر در دست احداث است.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: طول کل راههای روستایی ساخته شده تا قبل از انقلاب در حوزه راه و ترابری استان کرمان حدود ۱۰۳ کیلومتر بوده که عمدتا مراکز پر جمعیت روستایی را پوشش می داده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر طول کل راه های آسفالته روستایی حدود ۴ هزارو ۷۲۰کیلومتراست که این امر نشان از تلاش بی دریغ متولیان راه روستایی و همچنین دیدگاه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به روستا ها و مسائل زیر بنایی روستاها دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: به دلیل فواصل زیادی که برخی روستاهاکه با محورهای اصلی و مرکز شهرستان ها توام با تعداد خانوار کمی که دارند کمتر مورد توجه قرار گرفته و از لحاظ شاخص های احداث راه آسفالت، دیرتر مورد رسیدگی قرار می گیرند.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) استان با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، سردار جمال‌الدین آبرومند دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، سردار زهرائی مسئول بسیج سازندگی، سردار ناظری فرمانده سپاه ثارالله استان و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ومدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.