شناسهٔ خبر: 139620 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد؛

بیشترین رشد شاخص‌های آماری فرودگاه تبریز میان۵ فرودگاه پرترافیک کشور

فرودگاه تبریز شاخص های آماری فرودگاه‌های کشور حکایت از رشد قابل توجه آمار پرواز و مسافر فرودگاه تبریز در سه ماهه نخست سال‌جاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: طبق اعلام "گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز بیشترین میزان رشد در میان ۵ فرودگاه پرترافیک کشور را به خود اختصاص داده است و در هر سه بخش پرواز، مسافر و ارسال و پذیرش بار موفق به رشد شاخص های آماری خود شده است.

آذری گفت: تعداد کل پروازهای فرودگاه تبریز در سه ماهه نخست​ سال‌جاری ۳ هزار و ۳۰۶ پرواز بوده است که نسبت به  ۲ هزار و ۹۰۳ پرواز مدت مشابه سال قبل از رشدی ۱۴ درصدی برخوردار بوده است و فرودگاه تبریز را درصد رشد پرواز در بین فرودگاه‌های پرترافیک کشور قرار داده است.

وی افزود: در بخش مسافری نیز فرودگاه تبریز رشدی ۱۱ درصدی را تجربه کرده است و میزان مسافر جابجا شده از ۳۷۳۱۳۰ نفر به ۴۱۳۲۲۴ نفر در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ رسیده است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های آذبایجان شرقی گفت: بخش پروازهای داخلی شاهد بیشترین افزایش شاخص های آماری فرودگاه تبریز بوده است بطوریکه در بخش پرواز ، مسافر و بار به ترتیب رشد ۱۴ ، ۱۱ و ۲ درصدی را تجربه کرده است.