شناسهٔ خبر: 139636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات خبر داد:

نظارت بر بازار املاک و مستغلات در دستور کار ویژه مدیریت مسکن کشور

مشاوران املاک نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات گفت: در طرح نظارت از بازار املاک پیش‌بینی شده گشت‌های مشترک تعزیرات با حضور قاضی تعزیرات، اداره‌کل راه و شهرسازی استان و بازرسین اتاق اصناف به صورت روزانه انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، علیرضا مهلی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار املاک و مستغلات در دستور کار مدیریت مسکن کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: لازم است شهرهای هر استان منطقه‌بندی شود، بازدیدها نیز بطور منظم از مراکز مشاور املاک انجام و طی این بازدیدها مواردی همچون پروانه کسب و درج نرخ‌نامه مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات با اشاره به مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن، افزود: براساس دستور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تشکیل کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات در دو گروه ساماندهی مشاوران املاک و شناسایی خانه‌های خالی در دستور کار قرار گرفت که کار از شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد در استان تهران آغاز شد، در استان‌های لرستان و خوزستان ادامه پیدا کرد و درحال حاضر برنامه‌ریزی های لازم جهت اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی ادامه داد: در این طرح نظارتی پیش‌بینی شده گشت‌های مشترک تعزیراتی با حضور قاضی تعزیرات، اداره‌کل راه و شهرسازی استان و بازرسین اتاق اصناف به صورت روزانه انجام شود.

مهلی خاطرنشان کرد: مردم باید به سمت ثبت خانه‌ها و املاک خود در سامانه ملی املاک و اسکان حرکت کنند چراکه به این ترتیب مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند، همچنین با این شیوه موضوع گران‌فروشی در حوزه املاک نیز از بین خواهد رفت.

پس از پایان این جلسه از تعدادی بنگاه‌های مشاور املاک در سطح شهر شهرکرد بازدید شد که در جریان این بازدید یکی از بنگاه‌های مشاور املاک به دلیل تخلفات متعدد پلمپ شد همچنین یکی از مشاورین املاک شهرکرد به دلیل ارائه طرح نمونه در سطح کشور، مورد تشویق قرار گرفت.

انتهای پیام