شناسهٔ خبر: 139646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی عملکرد استان ها در طرح نهضت ملی مسکن، مطالبه رییس جمهور

سفر دکتر مذنب به استان بوشهر 2 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: هدف تیم بررسی و ارزیابی پروژه های نهضت ملی مسکن استان ها، پاسخ به مطالبه رییس جمهور مبنی بر بررسی عملکرد استان ها در زمینه اجرای این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر حسین مذنب در جلسه شورای تامین مسکن استان بوشهر اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور با تشکیل تیم بازرسی مشترک آخرین وضعیت استان ها در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مورد بررسی قرار می دهند و ضمن بازدید از پروژه های این طرح، مشکلات احصا شده، در جلسه شورای مسکن استان بررسی و در خصوص رفع آنها تصمیم گیری می شود.

مذنب ادامه داد: حل آن دسته از مشکلات و موانعی که رفع آنها در استان امکان پذیر نیست را نیز در سطح ملی دنبال می کنیم.

طرح نهضت ملی مسکن نیازمند هماهنگی دقیق دستگاههای اجرایی

وحید قربانی مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور نیز دراین جلسه گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به عظمت و حجم بالای آن نیازمند هماهنگی های دقیق و منضبط بین دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی است.

قربانی افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام استان های کشور آغاز شده و نیاز است که یک عزم کامل و جدی در مجموعه های ملی و استانی برای شتاب گرفتن روند اجرا شکل گیرد.

وی ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن از جمله قوانینی است که یک دستگاه و متولی تخصصی را مد نظر ندارد و تقریبا برای همه دستگاه های کشور در بحث تامین منابع، ایجاد هماهنگی، تامین زمین و تامین زیرساخت ها تعیین تکلیف کرده و یک وظیفه دقیق به تک تک دستگاه محول شده است.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور اظهارکرد: در اغلب استان ها با این مساله مواجه هسیتم که فقط مدیران کل راه و شهرسازی مسئول اجرای این طرح دیده می شوند و سایر دستگاه ها کمتر نسبت به این موضوع اهمیت می دهند.

قربانی گفت: سایر دستگاه ها و بانک ها هم توجه کنند که اجرای این قانون نه فقط وظیفه راه و شهرسازی بلکه وظیفه سایر وزارتخانه ها و مجموعه ها نیز است.

وی افزود: امروز در بحث تامین زیرساخت های طرح نهضت ملی مسکن در اغلب نقاط کشور دچار مشکل هستیم و نگرانیم که ساختمان ساخته و کلید آن به مردم تحویل داده شود اما آب، برق و فاضلاب به موقع تامین و اجرا نشود.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در ادامه بیان کرد : مدارس، مراکز بهداشتی، کلانتری و فضای سبز موارد مکمل ساختمان است که می تواند یک ساختمان را تبدیل به یک سکونتگاه کیفی برای زندگی مردم کند و اینها کارهایی است که باید به موازات ساخت مسکن انجام شود.