شناسهٔ خبر: 139663 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم بارش باران و رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز شنبه ۳۱ تیرماه و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در برخی مناطق آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران، تهران، البرز و سمنان به ویژه در بعد ازظهر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی افزود: بارش‌های پراکنده تا دو روز آینده در این مناطق ادامه دارد.

وی تشریح کرد: در چند روز آینده در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس برای بعد ازظهرها و شب ها رگبار و رعد و برق و  وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته گودرزی تا چند روز آینده در شرق، شمال شرق به ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از مرکز و دامنه های البرز مرکزی  وزش باد و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز آسمانی صاف دارد و در بعدازظهر با افزایش وزش باد شدید همراه است. بیشینه دما نیز در ایستگاه مهرآباد به ۳۹درجه بالای صفر می‌رسد.