شناسهٔ خبر: 139701 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سامانه پیش‌بینی مه در هواشناسی اردبیل ایجاد می‌شود

گرد و غبار مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: سامانه پیش بینی مه با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اردبیل، مجید کوهی مدیرکل هواشناسی اردبیل در دیدار مدیرکل فرودگاه‌های استان با وی اظهار کرد: رویکرد جدید هواشناسی استان توجه به "پیش بینی مبتنی بر تاثیر" است.

وی از برنامه این اداره کل برای عملیاتی کردن سامانه «پیش بینی مه» در فرودگاه با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و اداره کل فرودگاه اردبیل خبر داد.

مدیرکل هواشناسی اردبیل با اشاره به نقش مهم ایستگاه های هواشناسی فرودگاهی اردبیل و پارس آباد، افزود: اداره کل هواشناسی استان در راستای خدمت رسانی به مردم نگاه ویژه ای به ایستگاه های فرودگاهی داشته بطوریکه از خبره ترین پرسنل و بروز ترین تجهیزات هواشناسی در این ایستگاه ها استفاده می کند.

محمد قصابی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل هواشناسی، گفت: فرودگاه اردبیل یکی از حساس ترین و پرچالش ترین فرودگاه های کشور از نظر آب و هوایی است که در سال های گذشته بدی آب و هوا یا کاهش دید موجب تعدد تاخیر یا کنسلی پرواز ها بوده است.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه با نصب تجهیزات نوین هوانوردی و هواشناسی، شاهد کاهش چشمگیر تاخیرات و کنسلی پرواز های سال جاری در این فرودگاه بوده ایم.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی اردبیل، مدیرکل فرودگاه‌های استان با حضور در اداره کل هواشناسی استان، ضمن بازدید از مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی، با مدیر کل هواشناسی استان دیدار و گفتگو کرد.