شناسهٔ خبر: 139704 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

 آمادگی هواشناسی برای تاسیس ایستگاه خودکار در گردنه «ژالانه» کردستان

ایستگاه هواشناسی مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: هواشناسی استان آماده است تا در صورت تخصیص زمین و زیرساخت های لازم، یک ایستگاه هواشناسی تمام خودکار در گردنه «ژالانه» تاسیس کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی کردستان، رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی کردستان در دیدار با فرماندار شهرستان سروآباد در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه و تجهیز ایستگاه های هواشناسی در شهرستان سروآباد می تواند سبب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مجموعه شهرستان شود.

وی افزود: در صورت تامین زمین و زیر ساخت های لازم از طرف فرمانداری برای احداث یک ایستگاه خودکار هواشناسی در گردنه ژالانه، هواشناسی استان این آمادگی را دارد تجهیزات فنی یک ایستگاه تمام خودکار هواشناسی را تهیه، نصب و راه اندازی کند.

مدیرکل هواشناسی کردستان در ادامه خواستار توجه ویژه فرمانداری به هواشناسی در توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۲ شد.

در ادامه فرماندار سروآباد، بر اهمیت هواشناسی و تاثیرات آن بر زندگی مردم با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی این شهرستان با سایر نقاط استان تاکید کرد.

حسن زارعی، اطلاع رسانی های بهنگام و برخط هواشناسی بخصوص در مواقع بروز مخاطرات جوی را بسیار حائز اهمیت دانست. و گفت: این اهمیت با وجود باغات زیاد و پتانسیل گردشگری منطقه دو چندان است.

وی در ادامه برای تامین زمین و زیر ساخت های لازم برای احداث ایستگاه خودکار هواشناسی در گردنه ژالانه و همچنین توسعه هواشناسی در این شهرستان قول مساعد داد.