شناسهٔ خبر: 139717 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه همدان اعلام کرد؛

اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ زائر از همدان و کردستان به حج/تداوم عملیات بازگشت حجاج تا ۲ مرداد

علی اصغر جهانگیری معز  مدیر فرودگاه همدان مدیر فرودگاه همدان گفت: ۳ هزار و ۹۰۰ زائر در قالب ۲۶ کاروان با ۱۶ سورتی پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از فرودگاه شهدای همدان به شهر جده اعزام شدند که عملیات بازگشت از ۳۰ تیر آغاز شده و تا ۲ مردادماه ادامه دارد.

علی اصغر جهانگیری معز مدیر فرودگاه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  گفت: ۳ هزار و ۹۰۰ زائر در قالب ۲۶ کاروان با ۱۶ سورتی پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از فرودگاه شهدای همدان به شهر جده اعزام شدند.

جهانگیری معز افزود: فرودگاه همدان ششمین فرودگاه کشور به لحاظ تعداد زائر بود که یک‌هزار و ۳۴۰ زائر کردستانی و مابقی از استان همدان هستند.

وی ادامه داد: ۱۶ پرواز رفت و ۱۶ پرواز برگشت در یک عملیات فشرده طی ۵ روز برقرار است.

مدیر فرودگاه همدان تشریح کرد: عملیات برگشت حجاج از سرزمین وحی اگر پروازها با تأخیر مواجه نشود تا دوم مرداد ماه ادامه دارد.

به گفته جهانگیری برای رفاه مستقبلین تدارکاتی مهیا شده است؛ برای مثال پیش از این پارکینگ فرودگاه فعال شده است و راه اندازی سرویس‌های بهداشتی بیرون از سالن ترمینال فرودگاه و  همچنین سایر اقدامات صورت گرفته است.

مدیر فرودگاه شهدای همدان بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی در فرودگاه تامین امنیت و خدمات رسانی مناسب به زائران است و با آمادگی کامل عملیات پذیرش حجاج بیت الله الحرام را انجام خواهیم داد.

وی در خاتمه اظهار کرد: با توجه به تقارن پروازها با دهه اول محرم خدمت رسانی به زائران در قالب موکب های پذیرایی نیز صورت می‌گیرد.

آیین استقبال زائران حج تمتع استان همدان روز جمعه ۳۰تیرماه ۱۴۰۲، با حضور نماینده و استاندار محترم همدان و جمعی از مسئولین استان در فرودگاه شهدای همدان برگزار شد.