شناسهٔ خبر: 139722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد:

با تشکیل شعب ویژه تعزیرات، ساماندهی مشاورین املاک وارد فاز جدید شد

جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن تقدیر از تشکیل شعب ویژه تعزیرات گفت: طی دو ماه اخیر اقدامات شاخصی در حوزه ساماندهی مشاورین املاک در استان تهران صورت پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن مبنی بر حضور تعزیرات حکومتی در برخورد با مشاوران املاک متخلف در چهار چوب قانون نظام صنفی، گشت مشترک تعزیرات حکومتی در سراسر استان با حضور دستگاههای نظارتی همچون بسیج اصناف، اماکن و نمایندگان این اداره کل و شهرهای استان تهران تشکیل شده است.

وی تخلفات مشاورین املاک را عدم درج قیمت، عدم صدور کد رهگیری، نداشتن جواز کسب، گران فروشی و تقلب در کسب و کار عنوان کرد و گفت: تمامی این موارد مشمول جریمه می شوند.

جنتی گفت: فرآیند کار به این شکل است که توسط گشتهای مشترک ابتدا بازرسی از واحد صنفی انجام می شود و در صورت احراز تخلف علاوه برتشکیل پرونده نسبت به نصب بنر و پلمب واحد صنفی اقدام می شود.

وی بیان کرد: طبق قانون، امر نظارت و راهبری صحیح بازار مسکن در حوزه املاک و مستغلات از حوزه وزارت صمت خارج شده و به وزارت راه و شهرسازی سپرده شده است.

جنتی ابراز امیدواری کرد: اتحادیه مشاوران املاک و اتاق اصناف به صورت مستمر موارد تخلف را به واحدهای صنفی اعلام کنند تا واحدهای صنفی نیز نسبت به انجام اقدامات قانونی هر چه سریعتر عمل کنند.