شناسهٔ خبر: 139723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی برای ساخت ۳ راه روستایی در شهرستان شازند

راه روستایی استان مرکزی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طبق برنامه‌ریزی بعمل آمده امسال راه سه روستای لوزدر، گزطاف و تپه در شهرستان شازند آسفالته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «محمد محسنی» معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، روند ساخت راه‌های روستایی در استان مرکزی را «رویدادی توسعه محور در مناطق محروم» عنوان کرد و افزود: در دو سال اخیر در اقدامی کم نظیر، بیش از ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی ساخته شده است.

به گفته وی حاصل ساخت ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم برخورداری  ۴۰ روستا از راه آسفالته بوده که نمونه یک کار جهادی در مسیر توسعه و آبادانی روستاهای استان بشمار می‌رود.

محسنی خاطرنشان کرد: در بهار امسال بود که خبر اتمام برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شازند از راه آسفالته اعلام شد که موجب رضایت مردم آن شهرستان واقع شد و اکنون در ادامه ساخت راه‌های روستایی در شهرستان شازند، بر اساس اولویت‌های تعیین شده قرار است راه سه روستای لوزدر، گزطاف و تپه نیز زیرسازی و آسفالت شود.

وی اعتبار تأمین شده برای اجرای این طرح را در مجموع ۱۰۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت راه روستایی لوزدر به طول دو کیلومتر، ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت راه روستایی گزطاف به طول دو هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ میلیارد ریال برای ساخت راه روستایی تپه به طول ۷۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: امسال در شهرستان شازند ساخت راه‌های روستایی چهارچریک به ده ذوالفقار، آدینه مسجد بالا، آدینه مسجد پایین و علی آباد نیز به طول ۹ کیلومتر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.