شناسهٔ خبر: 139725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ساماندهی بازار املاک و مستغلات:

ساماندهی بازار مسکن در سطح کشور مورد تاکید و پیگیری قرار گیرد

اکبرزاده نماینده وزیر راه و شهرسازی در ساماندهی بازار املاک و مستغلات،با بیان اینکه باید بازار مسکن در سطح کشور به خوبی تنظیم و کنترل شودگفت: با ساماندهی بازار مسکن، ولنگاری که سالها در بخش مسکن بوده باید از بین برود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،بهادر اکبر زاده روز پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل اداره کل راه و شهرسازی زنجان،با اشاره به اینکه هدف از حضور در این جلسه بعد از ولنگاری بازار مسکن بعد از سالها،در جهت استیفای حقوق مستاجران و موجران،تنظیم بازار مسکن و کنترل بازار املاک و مستغلات است،گفت: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به صورت پایلوت در استانها تشکیل شده است. 

وی ابراز کرد: در جهت احقاق حقوق مردم و رسیدن به اهداف بلند نظام که عدالت اجتماعی است و منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی ساماندهی بازار مسکن مورد توجه جدی قرار گرفته است. 

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ساماندهی بازار املاک و مستغلات ،با بیان اینکه باید بازار مسکن در سطح کشور به خوبی تنظیم و کنترل شود ،گفت: با ساماندهی بازار مسکن، باید ولنگاری که سالها در این بخش بوده از بین برود. 

اکبرزاده ،با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی در این کارگروه نمایندگان اتاق اصناف، تعزیزات حکومتی،فراجا،نماینده اطلاعات،سپاه،بسیج،رئیس اتحادیه مشاورین املاک،امور مالیاتی،اتاق اصناف،اداره کل راه و شهرسازی، سازمان صنعت،معدن و تجارت،دادسرا،مدیرکل ثبت اسناد،شهرداری ،نماینده صدا و سیما و اماکن عضو هستند،افزود: ساماندهی بازار مسکن از مطالبات  جدی مقام معظم رهبری است و رئیس جمهور هم به این مهم بسیار تاکید دارند و در این میان هدف از تشکیل این کارگروه هم مبارزه با سوداگری و ولنگاری بازار مسکن است چرا که برخی از مشاورین املاک هستند که سودهای کلان می برند و در این خصوص شاهد تخلفات بسیار زیادی هستیم. 

وی افزود: ساماندهی بنگاه ها و مشاورین املاک در سطح صنفی، تعزیراتی و اطلاعاتی صورت می گیرد و اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، گشت مشترک سامان‌دهی بنگاه ها و مشاورین املاک در استانها و برخورد قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک تشکیل شود.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ساماندهی بازار املاک و مستغلات،تصریح کرد: برای تنظیم بازار مسکن، نمایندگان دستگاههای مذکور عضو کارگروه به جد وارد کار شده و جهادی کار کنند تا به نتیجه مطلوبی در بخش مسکن برسیم. 

اکبرزاده، با بیان اینکه بازوهای آماری ما اتحادیه مشاورین املاک است،افزود: همچنین بازوی اطلاعاتی ما وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است و همچنین در زمینه ارائه آمار دقیق هم اتحادیه مشاورین املاک نقش بسیار زیادی دارند و باید آمارهای ارائه شده توسط این اتحادیه دقیق باشد.