شناسهٔ خبر: 139734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بینالود پایلوت جوانی جمعیت متقاضیان مشهد قرار گرفت

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در راستای آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص مشوق های حمایتی راه و شهرسازی در حمایت از خانواده و قانون جوانی جمعیت از سوی کارگروه جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، بیلبوردهای اطلاع رسانی با همکاری فرمانداران، شهرداری ها و دانشگاه علوم پزشکی در محل های پر رفت و آمد شهرستان های استان نصب گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، مرضیه مولوی حقیقی مسئول جوانی جمعیت اداره کل در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرزندآوری و پیشگیری از پیری جمعیت و تاکیدات مدیر کل راه و شهرسازی استان در خصوص تسریع در روند واگذاری های سطح استان جلسات متعددی در جهت تامین زمین صورت گرفت.

مولوی اشاره کرد: قانون جوانی جمعیت مشمول آن دسته از هموطنانی که فرزند سوم به بعد آنها متولد۱۴۰۰/۸/۲۴ است.

وی اظهار کرد: در گام اول مشمولین می توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن (Saman.mrud.ir) و انتخاب گزینه متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مولوی ادامه داد: بعد از تکمیل پروسه ثبت نام و تایید نهایی واگذاری یک قطعه زمین بصورت رایگان انجام و صرفا هزینه آماده سازی با شرایط دو سال تنفس و ۸ سال تقسیط از متقاضی دریافت می شود. مولوی اعلام داشت: با توجه به میزان ۱۶۸۱۸ نفر متقاضی که در سامانه ثبت نام کرده اند، بعد از تامین زمین در سایت های مختلف واگذاری ها از یک ماه گذشته در ۷ شهرستان استان شروع شده است.

مسئول جوانی جمعیت اداره کل گفت: با توجه به مصوبات اخیر شورای مسکن استان مقرر شد واگذاری زمین ۲۰۰ متری به تمام متقاضیان مشهد طبق دستور العمل اجرایی ماده ۳ و۴ قانون در شهر جدید بینالود صورت پذیرد.