شناسهٔ خبر: 139755 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در راستای خودکفایی در تعمیر و نگهداری هواپیماها انجام شد؛

آغاز عملیات احداث آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیمایی قشم در فرودگاه امام خمینی(ره)

افتتاح فرودگاه امام مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم گفت: عملیات احداث آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود که احداث این آشیانه موجب درآمدزایی ارزی برای کشور و خودکفایی در تعمیر و نگهداری هواپیماها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با حضور رامین حمزه مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم و جمعی از مسؤلین، عملیات احداث آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز ‌می‌شود که یک هنگر برای تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیما ‌خواهد بود.

پیش‌بینی امکان تعمیر و نگهداری هلی‌کوپتر در آشیانه هواپیمایی قشم در فرودگاه‌ امام خمینی(ره)

در این مراسم حمزه تصریح کرد: با توجه به نیاز صنعت نفت به خدمات هوایی و بالاخص هلی‌کوپتر در مناطق عملیاتی صنعت نفت، با وجود این آشیانه ان‌شاالله گام مهمی در فعال‌سازی این ظرفیت نیز بر می‌داریم.

مدیرعامل هواپیمایی قشم تأکید کرد: جلوگیری از خروج ارز با توجه به تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیماها در داخل کشور، خود کفایی در تعمیر و نگهداری و صرفه جویی ارزی در کنار ارز آوری برای مجموعه، از مزایای احداث این آشیانه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) است.

حمزه تشریح کرد: با احداث این آشیانه امکان تعمیر و نگهداری ناوگان دیگر شرکت‌ها حتی ایرلاین‌های خارجی‌ فراهم خواهد شد و این در کنار خودکفایی، درآمدزایی ارزی برای کشور به همراه دارد.

خودکفایی در اورهال هواپیماها و صرفه جویی ارزی با احداث آشیانه در فرودگاه امام

وی اظهار کرد: این آشیانه ان‌شاءالله پیشتاز استفاده و بهره‌برداری از توان متخصصان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود به نحوی که در ساخت آن نیز این شرکت‌های دانش‌بنیان حضور فعال خواهند داشت.

کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و استهلاک هواپیماها

با توجه به توان متخصصان کشور و همچنین توان مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما در ‌شرکت قشم‌ایر، لازم بود شرکت هواپیمایی قشم نیز در فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور، به آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما مجهز باشد، این مهم در کنار صرفه‌جویی ارزی‌، امکان تعمیر و نگهداری هواپیماهای دیگر شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی را نیز با توجه به ظرفیت‌، در این آشیانه‌ فراهم خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بهره برداری از این آشیانه‌ در فرودگاه امام خمینی (ره) از این پس، علاوه بر کاهش هزینه‌های اعزام هواپیما از فرودگاه امام به مهرآباد برای تعمیر و نگهداری و چک‌های پروازی و کاهش تعداد پروازهای هواپیما (سایکل پروازی)، استهلاک هواپیماها کاهش و ظرفیت تعمیراتی هواپیماها افزایش می‌یابد و با کاهش هزینه‌های‌ نشست و برخاست هواپیماها مواجه خواهیم بود.

گفتنی‌است این آشیانه‌ برای چک‌های سبک و نیمه سنگین هواپیماهای پهن پیکر ایرباس و سایر تایپ ها درنظر گرفته شده و به مرور با تجهیز کارگاه‌های جانبی آن نظیر کارگاه‌های موتور و اویونیک، قادر به انجام چک‌های سنگین و تعمیرات اساسی (اورهال) نیز در این کارگاه خواهیم بود.