شناسهٔ خبر: 139758 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

متروی پرند مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه بهره‌برداری متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر در هفته دولت خبر داد.

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بهره برداری و افتتاح متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر در هفته دولت خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برنامه است تا متروی تهران-پرند که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد دارد در هفته دولت امسال وارد خط سرویس‌دهی ‌شود .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه در این خط مترو کارفرما شهرداری تهران است، افزود:  با توجه به اینکه این خط به شهروندان پرند سرویس‌دهی دارد بر اساس مصوبات بودجه‌ای، مقرر شد تا شرکت عمران شهرهای جدید ۷۰۰ میلیاردتومان در این خط کمک اعتباری به شهرداری تهران داشته باشد که اینکار انجام شد.

جعفری ادامه داد: شهرداری تهران نیز بالغ بر ۲ هزار میلیاردتومان برای این خط سرمایه‌گذاری کرد تا این خط در مدار سرویس‌دهی قرار بگیرد.

متروی تهران-هشتگرد با تغییر نهایی سیگنالینگ بهره‌برداری می‌شود

وی همچنین از پیشرفت ۹۹ درصدی قطار حومه‌ای تهران-هشتگرد خبر داد و گفت:در خصوص متروی هشتگرد اختلافی بین پیمانکار مترو در خصوص محاسبه صورت وضعیت قطعی پروژه وجود دارد. با توجه به اینکه اسناد و مدارکی که توسط پیمانکار ارایه می شود بعضا مشکلات فنی دارد پرونده در حال ارجاع به شورای فنی کشور برای اعلام نظر نهایی قرار دارد. زمانیکه این موضوع در شورای عالی فنی کشور بررسی شود با تغییر نهایی سیگنالینگ این خط بهره‌برداری می‌شود.