شناسهٔ خبر: 139772 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم ملایر در مجلس:

دخالت آمریکا و انگیس در حوزه دریانوردی ایران ناشی از خوی استکباری و باج‌گیری آنهاست

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس درباره اقدام آمریکا و انگلیس برای جلوگیری از میزبانی ایران در رویداد موازی روز جهانی دریانوردی گفت: این دخالت ها نوعی از اسکتبار و استبداد به شمار رفته و ملت های دنیا با این گونه خوی غربی ها آشنا هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره اقدام آمریکا و انگلیس برای جلوگیری از میزبانی ایران در رویداد موازی روز جهانی دریانوردی، اظهار داشت: این مقدمات کاملا ضابطه‌مند و قانونی رخ داده و ایران به عنوان کشوری که در حوزه دریانوردی و تجارت دریا از امتیاز بالایی برخوردار است، امری است که کاملا برابر با استانداردهای مورد نیاز منطقی به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: دخالت و نفوذی که کشور های آمریکا و انگلیس انجام دادند عملا شکستن نظم استانداردهای بین‌المللی است و این اقدام باعث شده هم جایگاه این دو کشور در مجامع بین‌المللی و هم شعار مردم‌سالاری زیر سوال برود.

آزادی‌خواه افزود: این دخالت‌ها نوعی از اسکتبار و استبداد به شمار رفته و ملت‌های دنیا هیچوقت زیر بار این استکبار نخواهند رفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس خاطر نشان کرد: آمریکا و انگلیس باید از این نوع اقدام کاملا غیر قانونی درس گرفته و کشورهای دیگر باید بدانند که همچین دخالت‌هایی صرفا برای باج‌گیری  و اعمال نفوذ است.

آزادی‌خواه در پایان گفت: ایران به عنوان الگو در جهان معرفی شده و هدف این دو کشور جلوگیری از الگوگیری جمهوری اسلامی ایران در جهان است