شناسهٔ خبر: 139773 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مخالفت آمریکا با میزبانی ایران در اجلاسیه جهانی بنادر و دریانوردی به دلیل خوی استکباری آنهاست

سلیمی نماینده مجلس عضو هیات رئیسه مجلس گفت:آمریکا خود را فرمانده جهان و سایر کشورها را غلام و برده خود می‌داند و به همین مخالف میزبانی ایران از اجلاسیه جهانی بنادر و دریانوردی است.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در واکنش به اقدام آمریکا و انگلیس برای جلوگیری از میزبانی ایران در رویداد موازی روز جهانی دریانوردی اظهار داشت: این اقدام انگلیس و آمریکا ادعای آزادی‌خواهی در کشورهای دیگر را زیر سوال برده و به طور کل آمریکا به دنبال این است تا در جهان کنترل همه چیز را در دست داشته باشد.

وی ادامه داد: در گذشته کشورهای دنیا را به دو دسته تقسیم می‌کردند ولی هم اکنون آمریکا دنیا را به سه دسته تقسیم کرده: دسته اول که آمریکا است و خود را فرمانده جهان می‌داند، دسته دوم اروپا است که نوچه و تابعه آمریکا است و دسته سوم سایر کشورهای جهان هستند که آمریکا به آنها به چشم غلام و برده نگاه می‌کند.

سلیمی با اشاره به اقدام آمریکا در نقض قوانین بین‌الملل بیان داشت: آمریکا و انگلیس در تصمیمات بین‌الملل به دنبال اجرای خواسته خود و تحمیل آن به سایر کشورها است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا سالهاست که خوی استکباری دارد و پیوسته این علائم را در دنیا می‌بینیم.