شناسهٔ خبر: 139829 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۱۰ درصدی حمل محمولات داخلی توسط راه‌آهن خراسان

قطار باری مدیرکل راه‌آهن خراسان از رشد ۱۱۰ درصدی حمل بار ریلی داخلی از طریق راه‌آهن خراسان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن خراسان، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: ۱۳۱ هزار تن از محمولات داخلی، در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل راه آهن خراسان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان اظهار کرد: از مجموع کل محمولات حمل شده به مقاصد داخل کشور، به طور عمده ۶۸ هزار تن گوگرد از مبدا پالایشگاه شهید هاشمی نژاد به مقصد بندرعباس حمل که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵۲ درصدی داشته است.

نصیری ورگ افزود: ضمن تحقق این حجم از بارگیری محمولات داخلی، تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی استان و مایحتاج کارخانجات نیز در دستور کار این اداره کل بوده به صورتی که در سه ماهه نخست سال جاری، ۲۹۱ هزار تن انواع محمولات داخلی نیز حمل و در ایستگاه‌های این اداره کل تخلیه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اهداف راه آهن کشور در خصوص حمل بارهایی با تناژ بالا و مسافت طولانی، حمل محموله‌های پالایشگاه شهید هاشمی نژاد به مقصد بندرعباس، گامی مهم در راستای تحقق این اهداف است.