به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی گفت: ۱۱ پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تشکیل شد که از این تعداد ۴ مورد مربوط به شرکت حمل و نقل کالا و ۷ مورد مربوط به شرکت حمل و نقل مسافر بوده است که همه آن ها به جریمه نقدی محکوم شدند.
مشتری افزود: عمده ترین تخلفات در بخش مسافری مربوط به عدم عرضه بلیت به مسافران و صدور صورت وضعیت غیرواقعی و در بخش کالا در خصوص عدم درج نرخ واقعی حمل و صدور بارنامه غیرواقعی بوده است.
وی تصریح کرد: کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل به منظور پیشگیری از تخلفات رانندگان بخش بار و مسافر و برخورد با متخلفان و بر اساس گزارش تخلفات ارسالی از سوی پلیس راه های استان، گشت های کنترل و نظارت این اداره کل و شکایات مردمی تشکیل می شود.
وی ادامه داد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا می توانند شکایات خود را از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ ثبت کنند تا تخلفات در کمیسیون های مربوطه بررسی و با متخلفان برخورد شود.