شناسهٔ خبر: 139851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین جلسه شورای تامین مسکن استان مطرح شد؛

۹۹ درصد متقاضیان نهضت ملی استان قم پالایش شده اند/ ۷۳ هزار متقاضی واجد شرایط

شورای تامین مسکن قم دبیر شورای تامین مسکن استان قم گفت: ۹۹ درصد ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان قم پالایش شده اند و بررسی پرونده ثبت نامی مابقی افرادی که نواقص مدارک یا ثبت نام جدید طرح جوانی جمعیت دارند بطور مستمر در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، در پنجمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم که به ریاست استاندار قم برگزار شد، حسین زنجیرانی فراهانی دبیر این شورا اظهار کرد: براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن، بیش از ۱۴۷ هزار نفر در استان قم در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده اند.

وی افزود: حدود ۲۸ هزار متقاضی در اراضی ۵۶۰ هکتاری، چهار هزار متقاضی در طایقان، چهار هزار متقاضی در اسلام آباد با کارگزاری بنیاد مسکن و ۵۲۰۰ واحد نیروهای مسلح تخصیص شده اند.

زنجیرانی توضیح داد: ۲۷ هزار متقاضی متاهل و ۲۰۷۰ متقاضی تایید شده طرح جوانی جمعیت به زودی در اراضی طایقان، قنوات، پرنیان و .... تخصیص پروژه خواهند شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین وضعیت سایت ۵۶۰ هکتاری گفت: حدود ۲۸ هزار متقاضی به پیمانکاران متصل شدند و برای کمتر از هزار متقاضی باقی مانده فرآیند اتصال به زودی انجام خواهد شد تا پرونده اتصال به پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری بسته شود.

زنجیرانی افزود: حدود ۹۰ درصد واحدهای در سایت ۵۶۰ هکتاری عملیات تحویل زمین، خاکبرداری و بتن مگر آن ها انجام شده است.

وی گفت: در جلسه امروز مقرر شد پیمانکارانی که عملکرد مناسب و مطلوبی نداشته اند، ۲۵ درصد واحدهای آن ها به پیمانکاران با عملکرد مناسب و قابل قبول انتقال یابد.

به گفته دبیر شورای تامین مسکن استان قم تاکنون ۲۳ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری به بانک عامل طرح نهضت ملی استان برای تزریق تسهیلات بانکی به پروژه ها معرفی شده اند.

وی در خصوص ساخت خانه های ویلایی توضیح داد: قرعه کشی اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات انجام شده است و به زودی لیست متقاضیان در اختیار بنیاد مسکن استان برای ادامه فرآیند و ساخت تحویل می شود.

زنجیرانی گفت: عملیات آماده سازی سایت طایقان توسط بنیاد مسکن شروع شده است.

دبیر شورای تامین مسکن استان در پایان اظهار کرد: در پنجمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم، حضور قاضی سیار در بازرسی از دفاتر بنگاه ها و املاکی های استان پیشنهاد شد تا با قاطعیت بیشتری با تخلفات در این صنف برخورد شود.