شناسهٔ خبر: 139869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی سامانه معاملات املاک و مستغلات برای ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری بدون اخذ هزینه

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور با امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک مسکونی و دریافت کد رهگیری رایگان راه اندازی شد و از این پس ثبت کلیه قرارداد های اجاره بدون نیاز به مراجعه و بدون هیچ هزینه در این سامانه صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستـان)، سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور با امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک مسکونی و دریافت کد رهگیری رایگان راه اندازی شد و از این پس ثبت کلیه قرارداد های اجاره بدون نیاز به مراجعه و بدون هیچ هزینه در این سامانه صورت خواهد گرفت.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان در این خصوص اظهار کرد: در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ثبت قرارداد، اخذ شناسه (کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

وی افزود: در اولین گام شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌ی مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستأجر)، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر (صاحب ملک) و مستأجر می‌توانند قرارداد اجاره‌ی واحد مسکونی مورد معامله‌ی خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند که به نفع موجر و مستاجر است.

شبانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر این سامانه به صورت ٢٤ ساعته به نشانی https://srem.ir در تمام ایام هفته در اختیار تمام مردم ایران قرار دارد و صرفا برای کسانی قابل استفاده است که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری دارند.