شناسهٔ خبر: 139880 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

پایان عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۲

فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از پایان عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد: با بازگشت ۵ هزار و ۵۰ نفر از حجاج باقیمانده در مدینه و جده، امروز پرونده عملیات حج ۱۴۰۲ بسته خواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با بازگشت ۵ هزار و ۵۰ نفر از حجاج باقیمانده در مدینه و جده، امروز پرونده عملیات حج ۱۴۰۲ بسته خواهد شد. 

فرزادی‌پور با اعلام اینکه امروز دوشنبه دوم مرداد پایان عملیات حج خواهد بود گفت: تعداد حجاج برگشتی تا ساعت ۲۴ روز شنبه، ۸۳ هزار و ۶۴۵ نفر بوده است.

 وی درباره میانگین تأخیرها در عملیات حج امسال افزود: به طور میانگین تأخیر از ایران به عربستان حدود نیم ساعت و از عربستان به ایران ۱۲۰ دقیقه ارزیابی شده است.

 مدیرعامل "هما" با بیان اینکه بخش اصلی تأخیرها به علت اشکال در سامانه‌های هواپیماها طی دو روز بود افزود: بخشی از تأخیرها هم به علت ضعف خدمات فرودگاهی در عربستان در روزهای ابتدایی خروج حجاج و ازدحام جمعیت در فرودگاه‌های مدینه و جده بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فرزادی‌پور تصریح کرد: از حدود ۸۰۰ پرواز انجام شده، ۵ پرواز تاخیر آزاردهنده داشته است که در این موارد حجاج، قبل از خروج از هتل، مطلع یا به هتل بازگردانده شدند.