شناسهٔ خبر: 139882 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ صورت گرفت؛

تکمیل و بهره برداری بیش از ۳۶ هزار متر ترمینال و اپرون فرودگاهی

هواپیما از ابتدای دولت در بازه زمانی شهریور ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ اقدامات متعددی در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفته است که می توان به تکمیل و بهره برداری و توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از ۳۶ هزار متر مربع اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در بخش‌های متعدد حوزه حمل و نقل در بازه زمانی شهریور ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ از سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که در این راستا اقدامات گسترده ای نیز در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفت.

در این میان می‌توان به تکمیل و بهره برداری و توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از ۳۶ هزار متر مربع اشاره کرد که اهم آن‌ها به شرح زیر است:

بهره برداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعأ به مساحت ۲هزار و  ۵۰ متر مربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت ۴ هزار و ۱۳۵ متر مربع، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع، ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام به مساحت ۵ هزار و  ۸۰۰ متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندر عباس به مساحت ۲۲ هزار متر مربع.

گفتنی‌است علاوه‌ بر موارد یاد شده تعمیر ۳۱ دستگاه موتور هواپیما و بازگشت ۳ فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای ۳۱۹A به چرخه عملیاتی در این مدت انجام شده است.