شناسهٔ خبر: 13990 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در دیدار رؤسای سازمان هواپيمايي كشوری ایران و سوريه انجام شد

امضای سند همكاری ارائه خدمات ناوبری هوايی ايران به سوريه

سر در ساختمان سازمان هواپيمايی كشوری محمد اياد زيدان رئيس سازمان هواپيمايي كشوری سوريه با علی عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايی كشوری ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش پایگاه خبری ورارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، به دنبال سفر رئیس سازمان هواپیمایی كشوری سوریه به ایران كه در راستای همكاری‌های فنی و عملیاتی انجام شد، روسای سازمان هواپیمایی دو كشور با یكدیگر دیدار و گفت و كردند.

مشاوره در زمینه طراحی مسیرهای پروازی، آموزش طراحی مسیرهای پروازی به پرسنل هواپیمایی سوریه، آموزش و مشاوره و اجرای كنترل موانع اطراف فرودگاه ها، آموزش انكس ۱۴، مشاوره و آموزش در زمینه اجرای WGS۸۴ (سیستم مساحی و برداشت اطلاعات نقشه برداری فرودگاه ها)، مشاوره و آموزش جهت انتقال از سیستم ارائه خدمات اطلاعات هوانوردی (AIS) به سیستم مدیریت اطلاعات هوانورد ی (AIM)، مشاوره در زمینه تعمیر و نگهداری سامانه های ارتباطی و ناوبری، مشاوره در خصوص بازنگری در ساختار سازمان هواپیمایی كشوری سوریه در زمینه جداسازی وظایف حاكمیتی و فعالیت های ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی از جمله اهداف این سفر به شمار می‌رود.

در این دیدار سند همكاری ارائه خدمات ناوبری هوایی ایران و سوریه بین روسای سازمان هواپیمایی كشوری ایران و سوریه به امضا رسید.

در سال گذشته سازمان هواپیمایی كشوری ایران كمك های آموزشی در حوزه های خدمات ناوبری هوایی شامل؛ آموزش سیمولاتور رادار و برج مراقبت پرواز برای كنترلرهای كشور سوریه ارائه كرد.

به دنبال درخواست كشور سوریه دوره های بازآموزی مراقبت پرواز در ۷ هفته به صورت همزمان در سیمولاتورهای برج و رادار برگزار می‌شود/.

نظر شما