شناسهٔ خبر: 139954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

شرایط استقرار شرکت‌های حمل و نقل کالا در معادن به منظور صدور بارنامه فراهم شد

جلسه هم اندیشی با تشکل های صنفی و شرکت های حمل و نقل کالای خراسان شمالی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه هم اندیشی با تشکل های صنفی و شرکت های حمل و نقل کالای خراسان شمالی از فراهم شدن شرایط برای استقرار شرکت های حمل و نقل کالا در معادن به منظور صدور بارنامه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تشکل های صنفی و شرکت های حمل و نقل کالا از این ظرفیت استفاده و نسبت به ایجاد دفاتر در این اماکن اقدام کنند.

وی با اشاره به حذف قوانین سختگیرانه در قوانین و مقررات شرکت های حمل و نقل کالا در راستای ایجاد فضای باز، تسهیل کسب و کار و رقابت های آزاد، افزود: شرکت های حمل و نقل کالا باید در فعالیت های خود تغییر و تحول داشته باشند.

حمداللهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: در حال پیگیری پرداخت کرایه حمل کالا به صورت آنلاین هستیم تا مشکل عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداخت کرایه حمل که از سوی برخی دستگاه های دولتی صورت می گیرد برطرف شود.

وی صدور بارنامه صوری را یکی از معضلات در بخش حمل و نقل کالا برشمرد و با تاکید بر رصد استان ها در این زمینه، ادامه داد: ۴ تا ۵ درصد از بارنامه ها در این بخش به شکل صوری صادر می شد که با اقدامات انجام شده به زیر ۲ درصد رسید.

محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: در حال پیگیری احداث پارکینگ برای کامیون ها هستیم به این منظور زمینی نیز پیشنهاد شده است که در حال پیگیری جهت واگذاری با اولویت انجمن ها می باشد.

سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته هزار و ۲۹۱ مورد تخلف حمل و نقل کالا در گشت های کنترلی مشترک با پلیس راه و در سه ماه امسال ۳۶۴ تخلف کشف شده است.

در این جلسه روسای تشکل های صنفی و مدیران شرکت های حمل و نقل کالای استان دغدغه ها، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.