شناسهٔ خبر: 139962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه در استان اصفهان ۱۱۰ میلیارد ریال است

بهزاد شاهسوندی-اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه های راهسازی استان اصفهان پس از اخذ مجوزات لازم و تامین اعتبار آغاز می شوند گفت: به طور میانگین در استان اصفهان برای هر کیلومتر راه با عرض سواره رو (۷.۴ متر) به اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: به لحاظ بالا بودن هزینه های راهسازی، به طور میانگین در استان اصفهان برای هر کیلومتر راه با عرض سواره رو (۷.۴ متر) به اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال نیاز است که البته در راههای کوهستانی این مبلغ به مراتب بالاتر است.  

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی پاسخگوی نیازهای حوزه ساخت راه نیست گفت: در سال‌های اخیر اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و متوقف مانده از سنوات گذشته را در دستور کار خود قرارداده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این قبیل پروژه‌ها به نوعی در سال‌های گذشته بدون اعتبار شروع شدند و به علت عدم تامین منابع مالی متوقف مانده بودند که به لطف خدا و همراهی مسئولین قسمت اعظمی از این پروژه‌ها فعال و به بهره‌برداری رسیدند.  

وی با بیان اینکه مابقی پروژه‌های نیمه تمام نیز در دست اجرا است، عنوان کرد: البته این بدان معنی نیست که پروژه جدید آغاز نشده باشد بلکه پروژه‌های جدید دیگری نیز در استان کلید خورد که فرآیندهای مطالعاتی، اخذ مجوزهای لازم (مجوز ماده ۲۳ ) و تامین اعتبار را طی کرده و پس از تامین منابع مالی، پروژه آغاز شده که در همین راستا تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده‌اند.  

شاهسوندی بیان کرد: براین اساس اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان قطعا با کمبود منابع مالی مواجه می‌شود اما تاکنون با پیگیری‌هایی که صورت گرفته بخش اعظمی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.  

وی در خصوص سیاست گذاری‌های بعمل آمده در راستای عدم رها شدن پروژه‌ها به صورت نیمه کاره اظهار کرد: برای جلوگیری از این موضوع برای آغاز پروژه‌ها در ابتدا مطالعات و برآورد انجام کار به طور دقیق انجام میشود و بعد از تصویب طرح، اخذ مجوز ماده ۲۳، کد دارنمودن طرح و تامین اعتبار کافی با توجه به برنامه زمانبندی پروژه آغار می‌شود.