شناسهٔ خبر: 140004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادسازی ۲هزار کیلومتر ازحریم راه‌ها در شهرستان کوثر

بهسازی و روکش آسفالت میامی _جاجرم رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت:حدود ۲ هزار کیلومتر از حریم راههای این شهرستان در ۴ ماهه گذشته تسطیح،پاکسازی وآزادسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، جعفر بابائیان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثردر بازدید از محور سرچم-کوثر گفت: در مدت یاد شده راهداران ۹۹۰ کیلومتر از راههای شنی و خاکی شهرستان کوثر را تسطیح، تیغ زنی و رگلاژ کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۸۶ کیلومتراز محورهای مواصلاتی این شهرستان خط کشی شده افزود: هزار و۹۰۰ کیلومتراز کانالهای طرفین در محورهای مواصلاتی توسط راهداران پاکسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر نگهداری مستمرسیستم روشنایی ۱۲ دستگاه تونل را در ۹ نقطه از شهرستان کوثر یادآور شد و اظهار کرد: در ۴ ماهه گذشته عملیات خاکبرداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم با ۳۰ هزارمتر مکعب حجم خاکبرداری ، ۳۰ هزار متر مکعب خاکریزی و تعریض دو دستگاه پل دالی اجرا شده است.

بابائیان حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور۴۱۰۰ نفر-روز گشت راهداری در محورهای مواصلاتی  جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راهها ۴۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۱۲ عدد از تابلوهای غیرمجاز از سطح جاده ها برچیده شده است.

وی در ۴ ماهه گذشته از انجام ۸۲۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه در این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده راهداران  در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۶۵ نفر ساعت سنگهای سست را از ترانشه لق گیری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۲ عدد چراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی، تعمیر، بازسازی و نصب ۱۵۰ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی، شستشوی ۵ هزار و ۷۰۰عددعلائم راهداری، تعمیر ، بازسازی و نصب ۷۹۵عدد تابلو و علائم، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۵دهانه به حجم ۲۰متر مکعب و پاکسازی ۶۵ متر مکعب  ازشانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.

بابائیان اظهار کرد:در ۴ ماهه گذشته جهت ارتقای ایمنی راهها با استفاده از ۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر لکه گیری شده است.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۸کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۲کیلومترنیز راه شوسه و خاکی است.