شناسهٔ خبر: 140019 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شد؛

موافقت با الحاق چهار قطعه زمین به محدوده طرح جامع شهر دوگنبدان

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، موضوع شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص الحاق ۴قطعه زمین با مالکیت دولت واقع در شمال، شمال غرب و جنوب شرق شهر به محدوده طرح جامع شهر دوگنبدان با الحاق زمین به مساحت ۳.۴ هکتار در جنوب شرقی شهر برای تامین سرانه‌های خدماتی با غلبه فضای سبز و رعایت حریم خط انتقال گاز موافقت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طی جلسه‌ای موضوع شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص الحاق ۴قطعه زمین با مالکیت دولت واقع در شمال، شمال غرب و جنوب شرق شهر به محدوده طرح جامع شهر دوگنبدان مطرح شد.

در نتیجه این جلسه مجموعاً به مساحت ۱۵ هکتار  جهت تأمین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن را با توجه به صورتجلسه مورخ ۳۱/۲/۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرارداد و به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد:

۱. ضمن موافقت با الحاق اراضی به مساحت ۵.۹ و ۲۶ و ۹ هکتاری که تماماً در شمال و شمال غرب قرار دارند با کاربری مسکونی ناخالص به محدوده شهر، مقرر شد طرح تفصیلی متضمن تامین حدود یک‌هزار واحد و تأمین سرانه‌های خدماتی مقیاس محله به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد.

۲. با الحاق زمین به مساحت ۳.۴ هکتار در جنوب شرقی شهر صرفاً با کاربری خدماتی (مطابق پیشنهاد شورای برنامه ریزی و توسعه استان)جهت تامین سرانه‌های خدماتی با غلبه فضای سبز و رعایت حریم خط انتقال گاز موافقت شد.