شناسهٔ خبر: 140022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی یک میلیون و۴۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل

کالا معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و۴۰۰ هزار تن کالا در ۴ ماهه گذشته از استان اردبیل جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از شرکت حمل ونقل کالای شهرستان خلخال گفت:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱ میلیون و۳۱۰ هزار تن کالا جابجا شده بودافزایش ۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۹۹ هزار و۲۸۹ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده افزود:در مقایسه با سال گذشته که ۹۵ هزار و۶۴۱برگ بارنامه صادر شده بود در ۴ ماهه گذشته افزایش ۴درصدی را نشان می دهد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل عمده کالاهای جابه‌جا شده را سیمان فله وکیسه ای، مصالح ساختمانی، آب معدنی، هندوانه، سیر و شمش آهن برشمرد و خاطر نشان کرد: در ۴ ماهه گذشته ۵۸۴ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۱۳۶ هزار تن کالا در شهرستان پارس آباد، ۴۱۷ هزار و۲۵۴ تن کالا در شهرستان نمین، ۵۵ هزار و ۲۴۸ تن کالا در شهرستان بیله سوار، ۳۴ هزار و۳۸۰ تن کالا در شهرستان مشگین شهر، ۱۶ هزار و۸۷۵ تن کالا از شهرستان گرمی،۱۰۲ هزار و۱۳۷ تن کالا از شهرستان خلخال، ۳۴ هزار و۶۳۲ تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابه‌جا شده است.

شیرین زاده افزایش ۱۱۰ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال در مدت یاد شده یادآور شد و گفت: در ۴ ماهه گذشته ۱۰۲ هزار و ۱۳۷ تن کالا از این شهرستان به مقاصد مختلف جابه‌جا شده در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۴۸ هزار و۶۲۷ تن بوده است.

وی همچنین از افزایش ۱۱ درصدی صدور بارنامه در شهرستان نمین در مدت یاد شده خبر داد و تصریح کرد: در ۴ ماهه سال گذشته ۱۵ هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده بود در حالی که در ۴ ماهه گذشته این رقم ۱۷ هزار و۲۱۳ برگ بارنامه بود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شد و افزود: ۱۳ هزار و۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.

وی از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.