شناسهٔ خبر: 140036 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حفاری ۲ هزار متر در مسیر راه‌آهن دورود-بروجرد-ملایر انجام شد

سپهر دانیالی مدیر کل دفتر مطالعات ژئوتکنیک، پهنه‌بندی وکاوش‌های صحرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با انجام مطالعات ژئوتکنیک و ۲ هزار متر حفاری با بیش از ۷۰ گمانه در بخش تونل‌ها و پل‌های مسیر راه‌آهن دورود- بروجرد- ملایر، نقش‌آفرینی تاثیرگذاری در ارتقاء کیفیت این پروژه عمرانی ملی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، سپهر دانیالی مدیر کل دفتر مطالعات ژئوتکنیک، پهنه‌بندی و کاوش‌های صحرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: عملیات اجرایی مطالعات ژئوتکنیک تونل‌ها و پل‌های این پروژه از فروردین ماه امسال آغاز و بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام  عملیات حفاری و مطالعات ژئوتکنیک با دقت و سرعت بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام و نتایج مطالعات هر مرحله به کارفرما تحویل شده است.

مدیر کل دفتر مطالعات ژئوتکنیک، پهنه‌بندی و کاوش‌های صحرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: در این پروژه ملی خدمات مهندسی از جمله عملیات حفاری و انجام آزمایش‌های صحرایی، آزمایشگاهی و ارائه گزارش نهایی خدمات مهندسی ژئوتکنیک از سوی متخصصین این دفتر و مجموعه شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک اقدام شده و نتایج بدست آمده به طور مستمر به منظور تعیین مقاومت مجاز خاک در لایه‌های مختلف، تشریح نوع شالوده و میزان نشست در بخش‌های طرح، ساخت و اجرای پروژه در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما و مهندسین مشاور همکار پروژه قرار خواهد گرفته است.

دانیالی افزود: راه‌آهن درود– بروجرد– ملایر که به عنوان بخشی از  کریدور غربی و جنوبی کشور به طول ۸۷ کیلومتر یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه ریلی در دولت سیزدهم است که با تکمیل آن شاهد افزایش جابجایی سالانه ۲ میلیون مسافر و نیز ۴ میلیون تن بار در بخش ریلی کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی راه‌آهن درود- بروجرد تردد مسافری و انتقال  بار در چند استان تسهیل شده و این خط با نقش ترانزیتی کریدور شرق به غرب را به هم متصل کرده و در تحول اقتصاد منطقه به ویژه اقتصاد گردشگری استان لرستان نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.