شناسهٔ خبر: 140048 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار همدان و معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی فاز اول شهر جدید اکباتانا

جلسه جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی فاز اول شهر جدید اکباتانا با حضور استاندار همدان و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی فاز اول شهر جدید اکباتانا در نزدیکی شهر همدان با حضور علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره شرکت مادر و سایر مسئولین و مدیران مربوط از استان و مجموعه ستاد شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

در این جلسه تمامی ابعاد برای شروع گام نخست اجرایی از جمله کاربری اراضی پیشنهادی، تملک اراضی با مبنای قانونی، سرانه ها، بحث آماده سازی و …. مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار همدان در این جلسه با تأکید براینکه هدف ما برای ایجاد این شهر جدید ضمن اشتغالزایی و تولید مسکن، ارتقای توانایی خرید مسکن برای اقشار مختلف جامعه است گفت: تلاش داریم تا با استفاده از تمامی المان ها و نمادهای شهر همدان در اکباتانا، طراحی شهری آن را به گونه ای انجام دهیم تا به عنوان یکی از بهترین شهرها و الگویی برای سایر شهر های جدید قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی مجموعه شهرهای جدید برای انجام هرگونه اقدام لازم در تسریع و پیشبرد اقدامات در احداث شهر جدید اکباتانا بیان کرد: شهرهای جدید این آمادگی را دارد تا گنجایش و ظرفیت اکباتانا را در صورت عدم پاسخگویی به نیاز فعلی شهر همدان تا میزان قابل قبولی بالا ببرد.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد هرگونه تصمیمات و مصوبات جلسه با مبنای قانونی و همچنین موافقت استان ثبت و برای ادامه روند اقدامات به مجموعه ستاد ارسال و در دستور کار اجرایی قرار گیرد.