شناسهٔ خبر: 140054 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص ۷۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری

تخصیص ۷۹ میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به استان مصوب شد ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل راه‌های روستایی استان از محل اعتبارات روستایی و معادل آن از محل اعتبارات استان طی سال‌های ۱۴٠۱ تا ۱۴۰۲ تخصیص داده شود که تا به امروز تنها ۷۹ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری) روح‌الله غلامی صبح امروز بهسازی روکش آسفالت، ایمن‌سازی جاده‌های آنتنی‌، بهسازی و اصلاح محورهای مواصلاتی شهرستان‌ها، بهسازی ایمن‌سازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و... را از جمله ۵٠ پروژه مصوب سفر ریاست جمهوری در سال گذشته دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری افزود: در این سفر مصوب شد ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل راه‌های روستایی استان از محل اعتبارات روستایی و معادل آن از محل اعتبارات استان طی سال‌های ۱۴٠۱ تا ۱۴۰۲ تخصیص داده شود که تا به امروز تنها ۷۹ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شده است.
غلامی اظهار کرد: اکثر پروژه‌های اعتبار گرفته فعال بودند که برای تکمیل آن‌ها از اعتبارات سفر ریاست جمهوری استفاده شد و ما بقی پروژه‌ها از فصل کاری سال گذشته آغاز به کار کردند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری افزود: بیشترین عملیات‌ها به ترتیب با ۱۳ و ۱۱ پروژه مربوط به شهرستان‌های لردگان و کوهرنگ و کمترین عملیات با ۲ پروژه مربوط به شهرستان کیار است.

غلامی بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های شهرستان شهرکرد ۹۰ درصد، پروژه‌های شهرستان لردگان ۹۵ درصد، پروژه‌های شهرستان بن ۸۰ درصد، پروژه‌های شهرستان بروجن، سامان و خانمیرزا ۵۰ درصد، پروژه‌های شهرستان فارسان۹۵ درصد، پروژه‌های شهرستان کوهرنگ ۸۰ درصد، پروژه‌های شهرستان کیار ۴۰ درصد و پروژه‌های شهرستان اردل ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم مابقی اعتبارات تا پایان سال تخصیص داده شود تا زودتر شاهده بهره‌برداری پروژه‌ها باشیم.