شناسهٔ خبر: 140066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان:

اولین واحدهای مسکن ملی بروجرد طی ۲ ماه آینده واگذار می‌شود

احمد پارسا بروجرد 2 رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: اولین واحدهای مسکن ملی در شهرستان طی دوماه آینده واگذار می‌شود.

احمد پارسا امروز سوم مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بروجرد که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان بروجرد ۳۱ هزار و ۱۱۶ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۱۲ هزار و ۹ نفر پرونده تشکیل دادند و بعد از بررسی‌های صورت گرفته، ۸ هزار و ۹۵۹ نفر حائز شرایط بودند.

وی تصریح کرد: از ۸ هزار و ۹۵۹ نفر که حائز شرایط مسکن هستند، برای ۲ هزار و ۹۴۰ پروژه تعریف شده که مبلغ اولیه را واریز کردند و علاوه بر این نیز ۶۴۰ نفر هم به عنوان ذخیره افتتاح حساب انجام دادند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد خاطرنشان کرد: پروژه نهضت ملی مسکن در چند فاز تعریف شده که فاز اول آن پروژه ۲۴۰ واحدی است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پارسا اضافه کرد: اولین واحدهای این پروژه شامل ۱۲۰ واحد مسکونی طی دو ماه آینده واگذار می‌شود، فاز دوم پروژه ۳ هزار واحدی نیز در کنار مسکن مهر در سایت ۴۳ هکتاری در نظر گرفته شده که تاکنون عملیات خاکی بیش از ۹۵ درصد بوده و برای یک‌هزار و ۵۹۲ واحد پروانه ساخت اخذ شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۴۴ واحدی از دیگر پروژه‌ها بوده که مشارکتی است و عملیات خاکی آن انجام شده و فونداسیون ۴۸ واحد اجرا شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد ادامه داد:  پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی تاکسیرانی و فضای سبز در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار تعریف شده که عملیات خاکبرداری ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد اظهار کرد: ۸۵۵ نفر در شهرستان متقاضی برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که ۴۲۹ نفر حائز شرایط شناخته شده‌اند.

پارسا تصریح کرد: برای اولین بار در لرستان ۱۷۳ خانواده در بروجرد در طرح جوانی جمعیت زمین دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که در طرح جوانی جمعیت زمین دریافت می‌کنند بعد از ۲ سال با اقساط هشت ساله هزینه آماده سازی را پرداخت و همچنین ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام ساخت دریافت می‌کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بیان کرد: ۱۰۴ خانواده‌ دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال نیز در شهرستان متقاضی زمین رایگان هستند که ۳۴ خانواده حائز شرایط دریافت زمین شناخته شده است.